  • Data: 2017-09-27 18:12:37
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-27 o 14:04, Pszemol pisze:

    > Nie cały pakiet, jeden bajt z hakiem.
    > Owszem, bit startu wyzwala, a potem każde następne zero wydłuża.

    Chyba nie.
    Stan się nie może zmienić (bo cały czas musi być na linii), a bez zmiany
    stanu nie ma rozładowania kondensatora a więc nie ma wydłużenia.

    Aby zrobić na 555 generator z wydłużaniem trzeba na zewnątrz dobudować
    układ rozładowywania kondensatora a tu tego nie ma (ale teraz nie
    zaglądałem ponownie).

    > Trzebaby policzyć jak wyglądają tolerancje czasów uzyskanych dla NA555 dla
    > np baudrate 9600, gdzie transmisja znaku 7 bitowego z bitem parzystości, a
    > więc 10 bitów wliczając start i stop trwa ciut ponad 1ms.

    Tolerancje (w %) będą praktycznie niezależne od baudrate. Myślę, że uda
    się uzyskać zadowalający wynik dla jednej sztuki, ale w seryjnej
    produkcji to chyba już nie za bardzo, ale kto wie.
    P.G.