    From: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: JS - asynchroniczna komunikacja
    Date: Fri, 03 Feb 2012 09:44:58 +0100

    W dniu 2012-02-03 00:38, Marek pisze:

    > Link jaki mi podałeś zawiera tylko jakieś tutooriale Ajax'a. Nie bardzo
    > rozumiem czego miałbym sie z nich dowiedzieć na temat niniejszego wątku.
    > Mogę tam się tylko dowiedzieć jak uzyć Ajaxa do zrealizowania transmisji
    > asynchronicznej co kompletnie mnie nie interesuje. Ja chcę wiedzieć jak w
    > JS zrealizować transmisję asynchroniczną bez stosowania jakichkolwiek
    > bibliotek. Nie chcę stosować Ajaxa ani się go uczyć.
    >
    > Nie rozumiem za bardzo skąd jest taki opór w Was aby w 3 zdaniach opisać
    > jak najlepiej zrealizować zagadnienie bez tych bibliotek? Skąd ten
> [...]

    Opór jest, ale z twojej strony.
    Zadałeś pytanie, "jak realizuje się asynchroniczną komunikację z
    serwerem w JS". Odpowiedź brzmi: "Za pomocą AJAX-a". Za transmisję
    async. odpowiada jedna (!) standardowa funkcja w JS, a jej opis i
    trywialny sposób użycia znajdziesz pod pierwszym (!) wynikiem google.
    Alternatywne koncepcje, jeśli kogoś mogą interesować, to wyłącznie ze
    względów historycznych.

    artur