  • 1. Data: 2012-02-01 10:46:37
    Temat: JS - asynchroniczna komunikacja
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym uniknąć analizowania złożonego kodu np. Ajaxa dlatego poproszę
    Was o wyszczególnienie jak realizuje się asynchroniczną komunikację z
    serwerem w JS po załadowaniu strony?

    W JS chyba nie ma bezpośredniego mechanizmu do tworzenia komunikacji w tle?

    Jaką metodą JS wysyła zapytanie i dokąd trafia odpowiedź? Czy to jest
    realizowane na poziomie jakiegoś niewidocznego iframe'a?

    Czytałem, że w HTML5 udoskonalono metodę komunikacji. Czy ta nowa metoda
    działa również w aktualnych wersjach przeglądarek oraz w IE8?

  • 2. Data: 2012-02-01 12:39:20
    Temat: Re: JS - asynchroniczna komunikacja
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Marek <p...@s...com> napisał(a)
    > Witam,
    >
    > [...]

    Przed zadaniem pytania na grupie, weź przeczytaj _cokolwiek_ w temacie.
    Wtedy rozmowa bedzie prostsza.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2012-02-01 12:45:54
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 1 Feb 2012 11:46:37 +0100, Marek wrote:

    > Witam,
    >
    > Chciałbym uniknąć analizowania złożonego kodu np. Ajaxa dlatego poproszę
    > Was o wyszczególnienie jak realizuje się asynchroniczną komunikację z
    > serwerem w JS po załadowaniu strony?

    "Nie chce mi się googlać, więc mi napiszcie".

    [...]

    --
    M.G.

  • 4. Data: 2012-02-01 20:05:02
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 1 Feb 2012 13:45:54 +0100, M.G. napisał(a):

    > "Nie chce mi się googlać, więc mi napiszcie".
    >
    > [...]

    Czytaj ze zrozumieniem. Nie chcę megabajtów kodu analizować aby zobaczyć
    jak to działa.

  • 5. Data: 2012-02-01 20:06:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 1 Feb 2012 12:39:20 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):

    > Marek <p...@s...com> napisał(a)

    > Przed zadaniem pytania na grupie, weź przeczytaj _cokolwiek_ w temacie.
    > Wtedy rozmowa bedzie prostsza.

    Ok, mam cokolwie - jakieś 263000 stron.

    http://www.google.pl/#hl=pl&cp=26&gs_id=2t&xhr=t&q=j
    ava+script+asynchroniczne&pf=p&sclient=psy-ab&source
    =hp&pbx=1&oq=java+script+asynchroniczne&aq=f&aqi=&aq
    l=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=4
    1f1b3a685f49551&biw=1283&bih=868

    I co dalej ?

  • 6. Data: 2012-02-02 12:45:24
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 1 Feb 2012 21:05:02 +0100, Marek wrote:

    > Czytaj ze zrozumieniem. Nie chcę megabajtów kodu analizować aby zobaczyć
    > jak to działa.

    No skoro uważasz, że to jedyna droga.

    --
    M.G.

  • 7. Data: 2012-02-02 15:06:47
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-01 21:05, Marek pisze:

    > Czytaj ze zrozumieniem. Nie chcę megabajtów kodu analizować aby zobaczyć
    > jak to działa.

    Weź przeczytaj kilka stron z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Zrób
    przykład i sprawdź sam jak to działa. Jak napotkasz na problemy, wówczas
    opisz je.

    Lektura: https://developer.mozilla.org/pl/AJAX

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2012-02-02 23:38:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 02 Feb 2012 16:06:47 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Weź przeczytaj kilka stron z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Zrób
    > przykład i sprawdź sam jak to działa. Jak napotkasz na problemy, wówczas
> [...]

    Link jaki mi podałeś zawiera tylko jakieś tutooriale Ajax'a. Nie bardzo
    rozumiem czego miałbym sie z nich dowiedzieć na temat niniejszego wątku.
    Mogę tam się tylko dowiedzieć jak uzyć Ajaxa do zrealizowania transmisji
    asynchronicznej co kompletnie mnie nie interesuje. Ja chcę wiedzieć jak w
    JS zrealizować transmisję asynchroniczną bez stosowania jakichkolwiek
    bibliotek. Nie chcę stosować Ajaxa ani się go uczyć.

    Nie rozumiem za bardzo skąd jest taki opór w Was aby w 3 zdaniach opisać
    jak najlepiej zrealizować zagadnienie bez tych bibliotek? Skąd ten
    problem?

  • 9. Data: 2012-02-02 23:38:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 2 Feb 2012 13:45:24 +0100, M.G. napisał(a):

    > No skoro uważasz, że to jedyna droga.

    Nie uważam lecz nie znam innej. Wątek zainicjowałem po to aby dowiedzieć
    się czy są lepsze drogi bo w Googlach nie znalazłe niczego na ten temat.
    Wszystko na temat asynchronicznej transmisji powiązane jest z Ajaxem.
    Wyszukiwanie tematu z wykluczeniem słowa ajax kupę śmieci wyświatla nie na
    temat. Sądzę, że zamast trolować opisałbyś procedurę w 5 krokach, to już
    dawno byłby wątek zamknięty.

  • 10. Data: 2012-02-03 08:44:58
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-02-03 00:38, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Nie rozumiem za bardzo skąd jest taki opór w Was aby w 3 zdaniach opisać
    > jak najlepiej zrealizować zagadnienie bez tych bibliotek? Skąd ten

    Opór jest, ale z twojej strony.
    Zadałeś pytanie, "jak realizuje się asynchroniczną komunikację z
    serwerem w JS". Odpowiedź brzmi: "Za pomocą AJAX-a". Za transmisję
    async. odpowiada jedna (!) standardowa funkcja w JS, a jej opis i
    trywialny sposób użycia znajdziesz pod pierwszym (!) wynikiem google.
    Alternatywne koncepcje, jeśli kogoś mogą interesować, to wyłącznie ze
    względów historycznych.

    artur