  • Data: 2009-01-03 18:36:19
    Temat: Re: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pole mode nie musi być w GET.

    Hmm.. może faktycznie to zmienię na POST'a. Również łatwo będzie można
    sterować wartością z poziomu PHP jak i JS... Ale chwila - mam inny pomysł -
    opis na końcu.

    > Można tak (choć kIEpski wymaga hacków):

    Wolałbym unikać jaiś obejść jeśli da się zrobić coś "grzecznie".

    > Kliknięty submit wysyła swój value, choć to, który zostanie wysłany przy
    > wciśnięciu enter jest zależne od przeglądarki (może być pierwszy submit w
    > formularzu albo pierwszy za polem mającym focus).

    Na losowość nie mogę sobie pozwolić :-) Jednakże ustawianie jakiegoś
    ukrytego pola rozwiąże problem.

    > <input type=hidden name=mode value=...>
    >
    > i zmieniać to wtedy, gdy zmieniasz inne pola formularza.

    No właśnie :-)

    A oto pomysł:
    Z poziomu PHP wypełniamy action formularza "?mode=akca_domyslna". Przyciski
    add i update mogą nadal bez przerabiania ok. setki stron w części
    redakcyjnej CMS'a działać po staremu: czyli też modyfikować action. Usuwamy
    "wrażliwość" inputów na enter i zastępujemy ją ukrytym <input
    type="submit">, który służy tylko do akceptacji domyślnej akcji. W ten
    sposób enter bedzie bez obsługi ze strony JS i zadziała wszędzie poprawnie.
    Mam rację czy coś przeoczyłem?