  • 1. Data: 2009-01-02 15:06:01
    Temat: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Chciałbym aby po wypełnieniu pola tekstowego i przyciśnięciu entera
    submitował mi się formularz. Problem w tym, że to nie chce działać pod FF.
    Otóż jeżeli skrypt reaguje na onkeypress to pod FF nie będzie to działało w
    przypadku gdy wpiszemy fragment tekstu a resztę wybierzemy z listy
    podpowiedzi (historia wpisywanych tekstów, pamięć formularza) + enter. Wtedy
    submitowany jest tylko ten wpisany fragment. Po drugie wybór pozycji z listy
    nie powinien być submitowaniem bo być może użytkownik będzie chciał wypełnić
    jeszcze inne pola.

    Pod IE działa to poprawnie. Enter na pozycji listy = wypełnienie pola a
    drugi enter odpala onkeypress.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-02 15:11:21
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek pisze:
    > Chciałbym aby po wypełnieniu pola tekstowego i przyciśnięciu entera
    > submitował mi się formularz.

    Wstaw submita to tak się będzie działo.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2009-01-02 20:56:15
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Wstaw submita to tak się będzie działo.

    Nie jest to prawdą.

    <input ... onKeyPress="windows.forms[0].submit()"> nie działa właściwie w FF
    zgodnie z tym co napisałem. Gdzie miałbym wstawić jeszcze tego submita?

  • 4. Data: 2009-01-02 22:00:10
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 02-01-2009 o 21:56:15 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > <input ... onKeyPress="windows.forms[0].submit()"> nie działa właściwie w FF
    > zgodnie z tym co napisałem. Gdzie miałbym wstawić jeszcze tego submita?

    Nie baw się w protezy. Każdy formularz, zawierający przycisk wysyłający,
    zareaguje na wciśnięcie entera. Bez żadnych, wątpliwej jakości, JS-ów.

    <input type="text"> <!-- klepnij enter w tym inpucie, to wyślesz formularz -->
    <input style="display:none" type="submit">

    --
    Maciej Łebkowski

  • 5. Data: 2009-01-02 22:24:41
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > <input style="display:none" type="submit">

    Sprytne z tym stylem :-) Zmienię gdzie się da.
    Problem jest wtedy gdy w niektórych przypadkach muszę modyfikować action
    formularza przed submitem.

  • 6. Data: 2009-01-02 22:27:05
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 02-01-2009 o 23:24:41 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > Sprytne z tym stylem :-) Zmienię gdzie się da.
    > Problem jest wtedy gdy w niektórych przypadkach muszę modyfikować action
    > formularza przed submitem.

    No ale to tak czy inaczej formularz.onsubmit trzeba użyć.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 7. Data: 2009-01-02 22:39:19
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 02 Jan 2009 20:56:15 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Nie jest to prawdą.
    >
    > <input ... onKeyPress="windows.forms[0].submit()"> nie działa

    Spróbuj linux.forms[0].submit() ;)

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2009-01-02 22:42:37
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 02 Jan 2009 22:24:41 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Sprytne z tym stylem :-) Zmienię gdzie się da.
    > Problem jest wtedy gdy w niektórych przypadkach muszę modyfikować action
    > formularza przed submitem.

    Eleganciej jest takie rzeczy robić na serwerze, bez wspomagania się JSem. Na przykład
    w PHP to bardzo proste:

    if (!empty($_POST['foo'])) {include "foo.php";} else {include "bar.php";}

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 9. Data: 2009-01-02 22:44:28
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > No ale to tak czy inaczej formularz.onsubmit trzeba użyć.

    A może inaczej. Przedstawię Ci konkretny przypadek a może podpowiesz mi
    lepsze rozwiązanie niż stosuję obecnie. Otóż mamy formularz z paroma polami.
    Pod nim znajdują się 2 przyciski "zapisz nowy rekord" oraz "aktualizuj
    wybrany". Poniżej jest tabela z rekordami z bazy danych. W stanie
    inicjalnym dostępny jest tylko przycisk "zapisz nowy rekord". Naciśnięcie
    przycisku wysyła formularz z action="?mode=addNew". Gdy wciśniemy enter na
    jakimkolwiek polu tekstowym to również ta akcja ma się wykonać.

    Natomiast w chwili gdy wybierzemy z tabeli niżej jakiś rekord do korekty, to
    formularz wypełnia się danymi i oba przyciski stają się aktywne. Teraz
    domyślnym przyciskiem jest "aktualizuj wybrany" i enter na jakimkolwiek polu
    formularza generuje action="?mode=update". Jednakże w tym stanie ręczne
    zastosowanie przycisku "zapisz nowy rekord" ustawi action="?mode=addNew"
    przed submitem.

    Sporadycznie w niektórych formularzach może dokleić się parę innych
    elementów. Póki co możemy to pominąć jeśli nie da się w prosty sposób ich
    uwzględnić.

  • 10. Data: 2009-01-02 23:11:24
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Eleganciej jest takie rzeczy robić na serwerze, bez wspomagania się JSem.
    > Na przykład w PHP to bardzo proste:

    Nie zawsze się da (chyba). Zobacz co odpisałem Maćkowi.