    From: "Marek" <m...@s...interia.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: JS - jak zrobić poprawnie submit formularza pod FF?
    Date: Tue, 6 Jan 2009 18:59:20 +0100

    > Dlaczego liczysz, że po *wciśnięciu klawisza* enter odpali się
    > funkcja przypisana do eventu kliknięcia, w dodatku na zupełnie
    > innym elemencie? :P
    > To nie jest "onDefaultBehaviourOfThisElementFired", ani
    > "onSomthingThatWouldHappendAfterClickingThisElementJ
    ustOccured".
    > :)

    Szanowny Macieju :-)

    Pozwól, że zacytuję Twoje słowa, których na pamięć się nauczyłem spędzając
    noc na poprawkach do CMS'a:

    >Nie baw się w protezy. Każdy formularz, zawierający przycisk wysyłający,
    >zareaguje na wciśnięcie entera. Bez żadnych, wątpliwej jakości, JS-ów.

    ><input type="text"> <!-- klepnij enter w tym inpucie, to wyślesz
    >formularz -->
    ><input style="display:none" type="submit">

    Możnaby spytać również dlaczego onSubmit formularza jest uruchamiany po
    wciśnięciu entera na jakimkolwiek polu kiedy za tą akcję ospowiedzialny jest
    przycisk, na który w życiu nie klikniemy bo jest niewidoczny. :-)
    (przypomnę, że musi być w IE widoczny aby zadziałał lecz poza ekranem
    umieszczony aby uparcie trzymać go niewidocznym).

    Jeżeli submit się odpala po wciśnięciu entera to nawet nie przyszło mi do
    głowy, że nie ma to związku ze zdarzeniami związanymi za winowajcę tego
    zdarzenia, czyli naszego inpuut'a. W FF i NN jest ścisły związek a w IE
    tylko gdy ilość pól tekstowych>=2. Olałem to z góry na dół i korzystam z
    onSubmit formularza, który zawsze jest wywoływany - niezależnie od
    przeglądarki oraz ilości pól tekstowych.