  • 31. Data: 2021-06-20 02:48:17
    Temat: Re: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-19, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Producent klimatyzatora podaje zwykle, jak często czyścić i w jaki sposób.

    Obawiam się, że kurz może o tym nie wiedzieć i nadal leci do zbiornika a
    potem do pompy razem z kondensatem.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2021-06-20 11:59:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Obawiam się, że kurz może o tym nie wiedzieć i nadal leci do zbiornika a
    > potem do pompy razem z kondensatem.

    To nic nie szkodzi, bo pompa jest stale opłukiwana wodą.
    Kurz nie zbiera się, tylko jest wymywany.

    WM

  • 33. Data: 2021-07-20 12:09:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-12 o 10:30, heby pisze:

    Częściowo powtórzę się za kolegami, ale nie wszystko jeszcze napisali.

    Nieprawidłowo zawór ten został nazwany zaworem antysyfonowym, gdyż zawór
    ten zapobiega zjawisku zwanym lewarem wodnym.

    Fachowa nazwa tego zaworu to "napowietrzacz". Zadaniem tego
    napowietrzacza jest wpuścić z zewnątrz do rurki strumień powietrza i
    przerwać strugę wody, kiedy wystąpi zjawisko lewara wodnego lub, kiedy
    odcinek instalacji kanalizacyjnej, do którego wpięte jest odprowadzenie
    skroplin nie ma odpowietrzenia lub odpowietrzenie to jest źle wykonane i
    przez to powstaje w tej instalacji podciśnienie, które wysysa wodę ze
    zbiorniczka.

    Zjawisko lewara wodnego może się pojawić tylko wtedy, kiedy wylot rurki
    odprowadzającej skropliny jest zamontowany poniżej poziomu lustra
    skroplin jaki jest wymagany w zbiorniczku skroplin.

    Ale wyciąganie wody ze zbiorniczka może też być spowodowane pojawiającym
    się podciśnieniem w instalacji kanalizacyjnej (brak lub złe
    odpowietrzenie tejże kanalizacji).

    Jeżeli kanalizacja posiada prawidłowe odpowietrzenie, a wpięcie do
    kanalizacji rurki odprowadzającej skropliny znajduje się powyżej
    wymaganego lustra skroplin w zbiorniczku to napowietrzacz ten w zasadzie
    nie jest potrzebny o ile sama kanalizacja ma prawidłowo wykonane
    odpowietrzenie i nie powstaje w niej podciśnienie.

    Wstawianie zaworu zwrotnego tutaj nie jest zbyt sensowne, ponieważ
    jeżeli zawór taki będzie miał zbyt mocną sprężynę to pompka skroplin
    może nie pokonać jego oporów, a jeżeli będzie miał zbyt słabą sprężynę
    to słup wody w rurce może go i tak otwierać. Wtedy ten zawór nie będzie
    przeciwdziałał zjawisku lewara wodnego lub powstającego podciśnienia w
    kanalizacji.

    Pompki te nie wypompowują całych skroplin ze zbiorniczka, ale
    pozostawiają pewien poziom skroplin, dzięki któremu pompa jest cały czas
    zanurzona w wodzie. Woda w tych pompkach służy zarówno jako chłodzenie i
    smarowanie.

  • 34. Data: 2021-07-20 12:15:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > A po co w ogóle tam pompa? Wszystkie klimy, które znam mają odprowadzenie
    > grawitacyjne. Fakt, że znam wyłącznie Daikiny.

    Idealnie by było, gdyby można tak było wykonać odprowadzenie skroplin,
    ale często bywa, że odprowadzenie skroplin trzeba poprowadzić powyżej
    klimatyzatora np. w zabudowie sufitu.

  • 35. Data: 2021-07-20 12:21:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-19 o 10:42, WM pisze:

    > To woda destylowana, więc niezbyt brudna.
    > Czystość w stylu deszczówki.

    Ta woda to skropliny z powietrza z pomieszczenia. W tej wodzie jest masa
    syfu, kurz, roztocza, zarodniki pleśni i wszystko co w tym powietrzu fruwa.

    Część wyłapują filtry, ale spora część tego kurzu trafia do tej wody.
    Dlatego systematycznie trzeba czyścić nie tylko filtry, ale także cały
    układ odprowadzenia tych skroplin, poczynając od tacki ociekowej i
    wymiennika.

    > Pompa skroplin to dodatkowy koszt.
    > Nie zawsze jest konieczne je stosowanie.

    Ale bywa, że nie da się inaczej.

  • 36. Data: 2021-07-20 12:22:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 20 lipca 2021 o 12:10:02 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > pozostawiają pewien poziom skroplin, dzięki któremu pompa jest cały czas
    > zanurzona w wodzie. Woda w tych pompkach służy zarówno jako chłodzenie i
    Zawsze powtarzasz za innymi, na dodatek nie informując o tym. Taki drobny złodziej
    tekstów jesteś. Przepraszam niezainteresowanych. Drobny chujek uzyszkodnik uważa że
    może być moderatorem na grupach. Uzurpuje sobie prawo do cenzurowania innych. Na
    dodatek wszystkie jego wiadomości pochodzą z netu. Sam nie ma o niczym pojęcia. Tak
    jak z zainstalowaniem zaworu elektromagnetycznego do wody, w studzience przed
    licznikiem.

  • 37. Data: 2021-07-20 12:29:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > wiadomości pochodzą z netu. Sam nie ma o niczym pojęcia. Tak jak z
    > zainstalowaniem zaworu elektromagnetycznego do wody, w studzience

    OK Boomer!

  • 38. Data: 2021-07-20 18:36:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    >
    > Oglądam więc schemat podpięcia pompki:
    >
    > https://www.aspenpumps.com/sites/default/files/en-in
    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual

    Z trochę innej beczki: te pompki do kondensatu tanie nie są, a ZTCW
    padają dosyć często, pewnie przez suchobieg lub zatkany odpływ. Może by
    jakaś tania alternatywa, np. pompka wody z ekspresu do kawy ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 39. Data: 2021-07-22 13:33:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2021 18:36:03 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > padają dosyć często, pewnie przez suchobieg lub zatkany odpływ. Może by
    > jakaś tania alternatywa, np. pompka wody z ekspresu do kawy ?

    Dawno temu w Polmozbytach do różnych celów kupowało się pompki
    perystaltyczne. Oficjalnie były "do spryskiwacza". Zwykłe, polskie,
    niedrogie. A przy okazji w zasadzie nieśmiertelne i nie bały się powietrza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2021-07-22 19:16:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 lipca 2021 o 13:33:42 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > perystaltyczne. Oficjalnie były "do spryskiwacza". Zwykłe, polskie,
    > niedrogie. A przy okazji w zasadzie nieśmiertelne i nie bały się powietrza.

    Akurat dawno temu miałem warsztat w którym naprawiałem samochody. Pompki o których
    napisałeś były w 125p i Polonezach. Od chuja tego wymieniałem rocznie. I to nie psuły
    się silniczki a wyciągały jelita. Czy zdajesz sobie sprawę z tego że w przeciętnym
    samochodzie w czasie całego jego życia taka pompka może pracowac dwie może trzy
    godziny? To gdzie ta nieśmiertelność. Powietrza się bały bo wirnik z kulkami
    ściskającymi jelito był na osi silniczka i obracał się z prędkością kilku tysięcy
    obrotów na minutę. Bez chłodzenia jelito się niszczyło.