  • Data: 2009-09-30 13:48:59
    Temat: Re: Jak i gdzie sprzeda? kod ?r?d?owy i prawa autorskie.
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sep, 09:26, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:
    >         ... wiem, ale podejrzewam, ze ma male szanse na zysk teraz. Ale
    > ma szanse na jakis zysk w przyszlosci jesli sproboje tego co mu proponuje.
    > Ja mu nie proponuje zrobienia z tego Public Domain. Z powazaniem
    >                                                                 Adam Przybyla

    Przeciez obaj wiemy, ze jak raz to pusci na Open Source, to szanse na
    zarobienie konkretnych pieniedzy na tym programie drastycznie maleja.

    Przyklad:

    1. autor wypuszcza wersje 1.0 na licencji OS
    2. community wspolnie z autorem rozwija kod, zalozmy ze z pozytkiem
    dla uzytecznosci aplikacji, do wersji 2.0
    3. autor oglasza, ze od wersji 2.1 program jest komercyjny
    4. community obrzuca autora bluzgami anonimowych przyszczersow i
    forkuje wersje 2.0
    5. autor musi konkurowac ze swoim wlasnym softem, tylko ze konkurencja
    oddaje program za darmo.

    Jezeli autor chce cos zarobic, odradzam wypuszczanie na licencji OS.

    RW