  • 1. Data: 2009-09-27 14:28:51
    Temat: Jak i gdzie sprzedać kod źródłowy i prawa autorskie.
    Od: "uC PC" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktoś może orientuje się gdzie można wystawić na sprzedaż dość zaawansowany
    w pewnej dziedzinie (astronomia), działający, kompletny program wraz z kodem
    źródłowym i przekazaniem praw autorskich oraz poświęconym mu dość rozbudowanym
    serwisem www.

    Prace nad programem trwają już ok 10lat, i od tego czasu program jest
    rozpowszzechniany w kilku wersjach językowych i stale rozwijany. Obecnie autor
    może poświęcać mu coraz mniej czasu jak i możliwości dystrybucji z chęcią za
    rozsądne pieniądze przekazał by go w ręce osoby lub firmy, która zechce
    kontynuować prace.

    Czy są jakieś strony gdzie można ogłosić chęć sprzedaży programu z kodem
    źródłowym i prawami autorskimi?

    Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-09-27 16:11:21
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    uC PC <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > źródłowym i prawami autorskimi?
    >
    > Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.

    Na allegro się nie nadaje taki towar?

  • 3. Data: 2009-09-27 17:27:40
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Mariusz Marszałkowski wrote:

    > Na allegro się nie nadaje taki towar?

    Ja bym rozpuścił wieści po forach branżowych, listach dyskusyjnych dla
    astronomów, etc. Oczywiście myślę tu globalnie, nie tylko o Polskim rynku.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 4. Data: 2009-09-27 21:04:13
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Takiego softu raczej nie sprzedaje się 'wystawiając gdzieś'. Zakładając, że
    pracujesz przy tym sofcie i znasz specyfikę branży (astronomia ?), zrobiłbym
    listę potencjalnych kupców, zrobił prezentację możliwości tego softu - demo (np.
    nagrać potem na płytkę) i rozesłać do potencjalnych nabywców (uniwersytety (?) -
    nie piszesz co to jest). Potem czekasz na odpowiedz i ewentualnie konkretyzujesz
    oferte co do ceny.
    Są oczywiscie serwisy w stylu np: http://www.componentsource.com/index.html ale
    sam widzisz, ze nie takiego marketu szukasz.

    PS. Dlaczego chcesz sprzedac calosc a nie np. licencje ?

  • 5. Data: 2009-09-28 05:01:28
    Temat: Re: Jak i gdzie sprzeda? kod ?r?d?owy i prawa autorskie.
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    uC PC <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > źródłowym i prawami autorskimi?
    >
    > Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.
    ... wiesz, malych programow jest dosc duzo, takze tych stronomicznych.
    Na pewno nie chcialbys "poflirtowac" z open source?;-) Mialbys pewnosc,
    ze twoja hobbystyczna praca nie pojdzie na marne. Nie wiem czy uda Ci sie znalezc
    kupca.
    A tak Twoj program bedzie sie rozwiajac, a prawa do niego i tak zachowasz.
    Moze kiedys osiagnie stan nadajacy sie do komercjalnego uzycia. Z powazaniem
    Adam Przybyla
    (astrojawil)

  • 6. Data: 2009-09-28 08:21:44
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 28 Wrz, 07:01, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

    > Na pewno nie chcialbys "poflirtowac" z open source?;-)

    Przecież tego nie wykluczył. On chce sprzedać projekt komuś, kto go
    dalej pociągnie. Nie ma to żadnego związku z tym, czy ten projekt jest
    lub będzie open-source.

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 7. Data: 2009-09-29 23:27:53
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On Sep 28, 6:01 am, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    > Moze kiedys osiagnie stan nadajacy sie do komercjalnego uzycia. Z powazaniem

    No wiesz, ale on pewnie chce coś zarobić, a nie użerać się z
    freetardami.

    RW

  • 8. Data: 2009-09-30 08:26:32
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman Werpachowski <r...@g...com> wrote:

    > No wiesz, ale on pewnie chce coś zarobić, a nie użerać się z
    > freetardami.
    ... wiem, ale podejrzewam, ze ma male szanse na zysk teraz. Ale
    ma szanse na jakis zysk w przyszlosci jesli sproboje tego co mu proponuje.
    Ja mu nie proponuje zrobienia z tego Public Domain. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 9. Data: 2009-09-30 13:48:59
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 30 Sep, 09:26, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:
> [...]
    > ma szanse na jakis zysk w przyszlosci jesli sproboje tego co mu proponuje.
    > Ja mu nie proponuje zrobienia z tego Public Domain. Z powazaniem

    Przeciez obaj wiemy, ze jak raz to pusci na Open Source, to szanse na
    zarobienie konkretnych pieniedzy na tym programie drastycznie maleja.

    Przyklad:

    1. autor wypuszcza wersje 1.0 na licencji OS
    2. community wspolnie z autorem rozwija kod, zalozmy ze z pozytkiem
    dla uzytecznosci aplikacji, do wersji 2.0
    3. autor oglasza, ze od wersji 2.1 program jest komercyjny
    4. community obrzuca autora bluzgami anonimowych przyszczersow i
    forkuje wersje 2.0
    5. autor musi konkurowac ze swoim wlasnym softem, tylko ze konkurencja
    oddaje program za darmo.

    Jezeli autor chce cos zarobic, odradzam wypuszczanie na licencji OS.

    RW

  • 10. Data: 2009-09-30 13:55:08
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Roman Werpachowski wrote:

> [...]
    > oddaje program za darmo.
    >
    > Jezeli autor chce cos zarobic, odradzam wypuszczanie na licencji OS.

    W przypadku bibliotek jest nieco lepiej - patrz Trolltech: działał
    i miał się dobrze, i dalej działa w ramach Nokii. A Qt było między
    innymi na otwartej licencji.

    Licencje OS są niewyłączne. Przy dobrym sformułowaniu masz tak:
    community rozwija, a my sprzedajemy tym, którzy nie chcą otwierać swoich
    produktów 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net