    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak interpretować jasność obiektywu?
    Date: Tue, 08 Jan 2013 20:48:30 +0100

    W dniu 2013-01-08 13:28, quent pisze:

    > 1 - tak, 2 - tak
    > Trochę dziwią te pytania, nie bardzo rozumiem czego nie rozumiesz.

    Już wyjaśniam wątpliwości jakie miałem a w zasadzie nadal mam co do
    zrozumienia zasady.

    Pomyślałem, że jeśli mamy 2 takie same obiektywy, rozbieramy jeden z
    nich, "malujemy sprayem" jakąś soczewkę aby była mniej przejrzysta, to
    zmienia nam się jasność obiektywu np. z 2.8 na 5.6. Skoro GO zależy od
    przesłony to zastanowiło mnie to jakim cudem przyciemnienie soczewki
    wpłynęło na GO skoro wszystko inne pozostało bez zmian.