-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jak jest z systemem hamulcowym w osobówkach?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pr4cj7$t9j$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<pr4gg3$1gv$1@node1.news.atman.pl> <pr4s3u$t0e$1@dont-email.me>
<1...@4...net>
<pr82vd$968$1@node2.news.atman.pl>
Date: Tue, 30 Oct 2018 10:09:18 +0100
Message-ID: <y...@4...net>
Lines: 66
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.247
X-Trace: 1540890560 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 488 89.64.51.247:36470
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642595
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 29 Oct 2018 23:52:27 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-29 o 10:14, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Jeśli chodzi o przerwany którykolwiek obwód, to "pompowanie" po pierwsze
>> nic nie da, po drugie spowoduje jeszcze większy ubytek płynu hamulcowego.
>
> Tak jak na powyżej pisałem - pękł wężyk. Wlewanie płynu nic nie dawało
> bo całość na jezdnię się lała natychmiast.
>
> Stąd moje pytanie, co to jest za zabezpieczanie, które nie działa?
> Zwykła przegroda w zbiorniczku płynu by sytuację mogła uratować o ile
> faktycznie są 2 niezależne systemy.
Jest i przegroda która zostawia trochę płyniu i są dwa niezależne
hydraulicznie obwody.
Zazwyczaj na krzyż.
Ale są też inne układy - np. w większych pojazdach przedni zacisk ma dwa
tłoczki po jednej stronie i do każdego z tłoczków doprowadzony jest przewód
z innej sekcji.
Dzięki temu po awarii jeden sekcji, oba przednie koła hamują równo ale
słabiej, plus hamuje jedno tylne koło.
>> Pompowanie zadziała w przypadku wypadnięcia okładziny hamulcowej
>
> Tak jak pisałem - nie to się stało. Plama oleju pod autem to nie
> wypadnięty klocek.
No tylko piszesz że kolega pompował.
Pewnie spanikował bo mu wpadł pedał głębiej niż zwykle i auto nie hamuje, a
zamiast docisnąć go raz a dobrze do końca, to zaczął pompować i pewnie w
ogóle nie uruchomił tego drugiego obwodu, bo na same ruchy pompujące przy
takim skoku jałowym stracił dużo czasu.
Może tam przy dnie nawet jak hamulec zaczął działać, to wspomaganie było
już na tyle słabe (zwłaszcza że na pompowanie mogł zejść zapas
podciśnienia) że nie zauważył że hamulec jednak działa, bo pomyślał że opór
na pedale to nie jego działanie a koniec skoku.
Chociaż oczywiście mogło coś jeszcze być zepsute - np. ten szczelny obwód
być zapowietrzony, mogła byc źle wyregulowana pozycja początkowa pedału
hamulca itp.
Od dłuższego czasu zwracam na to uwagę przy okazji odpowietrzania hamulców
w różnych samochodach.
W jednych jest to zrobione w miarę ok, w innych bym to zrobił inaczej, ale
jednak w każdym po wciśnięciu pedału do dna ten drugi obwód jakoś tam się
uruchomi nawet przy otwartym odpowietrzniku.
Fabia jakaś też była i gdyby hamulec miał nie działać, to bym zapamiętał.
Tyle że faktycznie ten hamulec trzeba wcisnąć tak głęboko jak normalnie
wciska się sprzęgło.
A to prawą nogą, przy silnej "pamięci ruchowej", w sytuacji stresu czy przy
źle wyregulowanym fotelu może być trudno zrobić.
Niech znajomy w tym warsztacie poprosi o zrobienie eksperymentu, żeby się
mógł czuć pewnie w tym samochodzie.
Niech wsiądzie, naciśnie hamulec i niech mu odkręcą odpowietrznik hamulca
jednej sekcji.
Pedał mu zjedzie w dół i nagle się zatrzyma - to jest dopiero miejsce gdzie
uruchamia się druga sekcja. Niech go sobie tam poczuje.
Wtedy dla pewności (cały czas trzymając) niech mu mechanik poluzuje
odpowietrznik drugiej sekcji - pedał powinien wpaść jeszcze trochę (i to
był skok tej drugiej sekcji który można było użyć).
Jak za drugim odpowietrznikiem nic nie wpadnie to należy znaleźć przyczynę
i pojazd naprawić.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
Najnowsze wątki
- 2024-05-24 Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- 2024-05-24 Wiewiórki, szczury i myszy...
- 2024-05-24 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-05-24 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-24 Zabrze => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2024-05-24 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-24 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-24 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-24 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)