    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak korzystać z punktów AF?
    Date: Tue, 27 Jul 2010 22:14:36 +0200

    On 2010-07-27 18:01:17 +0200, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> said:

    > Jak mam jeden punkt AF, który sobie mogę przemieszczać w kadrze to
    > pełna zgoda, może to być przydatne. Ale problem jest taki, że
    > przynajmniej w Canonie domyślnym ustawieniem, a także ustawieniem
    > niezmiennym dla trybów predefiniowanych jest to, że to nie jest jeden
    > punkt a wszystkie możliwe punkty i to aparat wybiera, gdzie ma ostrzyć.
    > Przeważnie wybiera te, które trafią na najbliższy obiekt.
    A po jaką cholerę są Ci potrzebne te predefiniowane tryby?
    Już wykazałeś, że posiadasz o dwie szare komórki więcej niż target tych
    trybów. Więc ich użyj. Tych komórek, nie trybów.

    > Może ktoś znowu napisać, że te tryby predefiniowane są dla lamerów, ale
    > ja właśnie piszę z pozycji lamera i jedyna przyczyna dla której z tych
    > trybów rezygnuję to ta, że mam w kadrze wszystkie punkty AF naraz z
    > których to aparat wybiera punkt ostrzenia. Szczerze mówiąc nie potrafię
    > sobie wyobrazić absolutnie żadnego uniwersalnego zastosowania kiedy
    > mogłoby się to przydać.
    Jest znacznie więcej powodów, dla których należy z tych trybów rezygnować.

    > Dlatego zastanawiam się co skłoniło inżynierów Canona do stworzenia
    > takiego kuriozum i dlatego założyłem ten wątek. A może jednak jest w
    > tym jakiś głęboki sens, ale ja po prostu tego nie widzę???
    Nie tylko Ty, także inżynierowie Canona nie wiedzą po co to komu. Mało
    tego inni inżynierowie też nie wiedzą.
    Klient trybów predefiniowanych tak chce, bo boi się przegrzać swoje
    zwoje, które i tak w zasadzie zwojami nie są, bo są proste. A skoro tak
    chce to inżynier tak zrobi.

    > Muszę przyznać, że w oryginalnym poście faktycznie napisałem: "każda
    > inna konfiguracja AF niż jeden centralny punkt AF [...] mnie wkurza",
    > ale to przyznaję to było nietrafna ocena, bo rzeczywiście *jeden* punkt
    > AF niekoniecznie centralny w przytaczanych tu sytuacjach może być OK.
    No to jak wymyślisz jak się ma ten jeden przesuwać po matówce, to masz
    niezłą kasę.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam