    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak korzystać z punktów AF?
    Date: Wed, 28 Jul 2010 00:52:41 +0200

    On Wed, 28 Jul 2010, Marek Wyszomirski wrote:

    > Jak już pisałem - to kwestia konkretnej realizacji. To, ze Canon zrobił to
    > pod kątem użytkownika nie majacego pojęcia o fotografii nie oznacza, że sama
    > idea jest zła.

    Ja uważam, że ta idea jednak jest zła dla trybów full auto. Teoretycznie
    możnaby dyskutować, czy bardziej typowa jest sytuacja kiedy lepszy jest
    focus:
    a) na środek kadru (pojedynczy, centralny punkt AF)
    b) na obiekt położony najbliżej obiektywu (wszystkie punkty AF aktywne,
    aparat wybiera właściwy)

    Moim zdaniem znacznie bardziej typowa dla amatorskich zdjęć jest sytuacja
    a), ale moje zdanie nawet nie jest specjalnie istotne. Istotne jest to, że
    jak w kadrze coś się znajduje bliżej aparatu niż fotografowany obiekt to
    przy opcji b) nie ma się właściwie żadnej możliwości zrobienia dobrego
    zdjęcia z AF - np. tygrys w klatce -jakby nie kombinować focus zawsze
    padnie na klatkę. Przy opcji a) ustawienie focusu i przekadrowanie daje
    bardzo duże pole manewru i dobre rezultaty.