    From: "P. Owca" <2...@i...sk>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Date: Sat, 25 Jul 2009 15:18:40 +0000 (UTC)

    "Krzysztof Tabaczyński" beee:
    > Wiele lat temu nauczyłem się Pascala i C i nawet napisałem kilka dużych
    > programów. Teraz muszę się nauczyć Javy. Podpowiedzcie mi proszę,
    > jakiego użyć darmowego środowiska i podręcznika?
    oczywiście-- kontr-teza (czy jak się to zwie). możesz nauczyć się
    programować w "Javie" z takich źródeł jak dokumentacja klas,
    ale nie "Javy" (jawy? ;-) ).
    "Java" tylko wydaje się środowiskiem dającym ogromne możliwości,
    a tak naprawdę to jest zwykły przerośnięty emulator maszyny stosowej.
    tak samo w "Javie" jak i w innych językach programowania-- wszystko i wy-
    łącznie wszystko zależy od przyjętych przez ciebie założeń projektu da-
    nego programu. w pewnych językach te założenia są realizowalne, a w in-
    nych nie, lecz możliwość realizacji na pewno nie zależy od ilości klas
    (czyt. rozwiązanych problemów) "Javy".
    "Java" zawiera poważne błędy w układzie klas, które bywają niezauwa-
    żalne, gdy ma się wrażenie ,czystości', gładkości zaprogramowania czegoś
    w "Javie". takie wrażenie zrobienia czegoś łatwo wynika z operowania
    obiektami zamiast wszystkiego co jest inaczej w architekturze kosztem
    późniejszego użytkowania takiego programu, gdy komputer symuluje obiek-
    towość wszystkiego tylko dlatego, że tak program został napisany (bo ta-
    kie są założenia). "Java" umożliwia pisanie bez przyjmowania założeń
    projektowych, ponieważ ,,jakoś to będzie" i będzie działać (tylko
    'jak'!).
    i proszę nie podawać argumentów: ,,ile lat pisałeś w "Javie", by się
    na niej znać". nie potrzebuję siedzieć w szambie, by wiedzieć do czego
    służy. ;-) ale ono do czegoś służy. "Java" daje pojedyncze abstrakcje
    programowania, które są potrzebne programistom do łatwiejszego pisania
    (np. w porównaniu do typów we wspomnianych przez ciebie językach),
    ale te abstrakcje są kosztem utraty innych, niezastępowalnych właściwoś-
    ci, co zmusza do ich pomijania.
    PS o, obrońcy języków! odpisujcie.
    --
    beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee