    From: Krzysztof Kędziorski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak się nauczyć Javy?
    Date: Sun, 26 Jul 2009 00:48:23 -0700 (PDT)

    On 25 Lip, 08:18, "P. Owca" <2...@i...sk> wrote:
    > "Krzysztof Tabaczyński" beee:> Wiele lat temu nauczyłem się Pascala i C i nawet
    napisałem kilka dużych

    >     oczywiście-- kontr-teza (czy  jak  się  to zwie). możesz nauczyć się
    > programować  w "Javie" z takich  źródeł  jak  dokumentacja  klas,
    > ale nie "Javy" (jawy? ;-) ).
    >     "Java" tylko  wydaje  się  środowiskiem  dającym ogromne możliwości,
    > a tak  naprawdę  to  jest zwykły przerośnięty emulator maszyny stosowej.
    > tak samo w "Javie" jak i w innych językach programowania-- wszystko i wy-
    > łącznie  wszystko zależy od przyjętych przez ciebie założeń projektu da-
> [...]

    Dobrze napisany program w javie w polaczeniu z dobrym skonfigurowaniem
    jvm - wydajnościa potrafi dorównywać Cpp - oczywiscie gry w javie nie
    napiszemy (a moze napiszemy ;] ale bedzie pewnie troche mniej
    wydajna), ale poza tym jednym zastosowaniem ja np nie widze potrzeby
    stosowania C++ (chociaz czasem jestem zmuszony na uczelni :[).
    Wszelkie inne aplikacje znacznie szybciej napiszesz w JAVIE - i jesli
    wejdziesz w "te szambo" dosc gleboko Twoje aplikacje beda bardzo
    wydajne ;) Ale kazdy jezyk ma pewne szczegoly ktore trzeba znac by
    pisac wydajnie .... czyli trzeba sie w owe "szambo" zanurzyć ;]

    tyle od obroncy :]