    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak sie robi komputery
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 12 Oct 2019 14:07:43 +0200

    Dnia Sat, 12 Oct 2019 00:13:05 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

    > Czy ja wiem? W mojej robocie podobno czytniki po milion dziennie
    > wczytywały za czasów swojej świetności.
    > Za mojej kadencji już głównie gwiazdki - niektóre programy wymagały.

    A co to za robota, ze tyle kart bylo trzeba ?

    Na karty to IBM wpadl jeszcze przed wojna, bez komputerow.
    Wiele miejsc moze nawet daloby sie o karty oprzec - np w banku
    panienka dziurkuje dyspozycje, ktos to potem zanosi "do komputera".

    Tylko te koszty, bo nawet jak papier tani, to maszyny skomplikowane,
    droge, halasliwe ...

    Mozna by jakis zasob danych trzymac na kartach, ale ile odczytow
    wytrzyma ?

    No i Elwro zaczelo robic PSPD - podstawowa stacja przygotowania danych
    na CP/M ...

    J.