    From: Kell a <k...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak sie robi portable
    Date: Tue, 06 Jan 2009 22:07:21 +0100

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    >Ty też widzę nie zrozumiałeś..
    >To był przykład duperelli. Można znaleźć przykład tego, co uniemożliwi
    >wręcz korzystanie z aplikacji.

    Uzywam troche portable programow
    i raczej dzialaja jak ich instalacyjni bracia, wie moze
    konkretnie wskaz przyklad?

    >Po pierwsze nie na temat, bo drugie głupoty o których nie masz pojęcia.

    Pojecia moze i nie mam, ale takie sprawiasz wrazenie.

    >Ech... Nawet Janko pisał, że jest. Bo musi być emulacja.
    >Jak portable-program sobie zawoła "zrób mi ikonkę na pulpicie" to co się
    >stanie? Jak się zrobi, to nie jest portablem, bo coś uciekło Ci z pliku,
    >jak natomiast się nie zrobi, to znaczy, że portable nie zawołał do
    >systemu, ale do jakiejś warstwy pośredniczącej która tego zabroniła,
    >ewentualnie szczeliła komunikatem na ekran, lub zrobiła ikonkę w swoim
    >"portable desktopie". Ta warstwa udaje system, czyli emuluje. Teraz jasne?
    >To jest emulacja więc, tyle, że daleko mniejsza niż wirtualizacja całej
> [...]

    Nie chce mi sie tego komentowac. mylisz wirtualizacje z emulacje, dodatkowo
    jakies groteskowe przyklady o ikonkach w to wplatujesz.

    >Dupa jasia panie,
    >Poza wieloma programami, które w instalacji mają tylko przegranie plików
    >do program files i zrobienie ikonki, czy też wpisu do rejestru o
    >usunięcie tego, to jest masa takich, które podczas instalacji dobierają
    >odpowiednie pakiety (co robi użytkownik, bo wie czego chce),

    Niewiele. To jest tylko dodatek.

    >optymalizują się (wybierają konkretne opcje, moduły pod procesory itd),

    W _windowsie_?? hahaha, nie rozmieszaj mnie.

    >instalują inne moduły w zależności od komputera (np jak masz skaner,
    >drukarkę..), podczas instalacji też jest pewna konfiguracja (byle
    >wybranie skórki), rejestracja/logowanie (np gg, skype), import danych
    >(firefox, thunderbird) no i masa innych jeszcze operacji.

    Niesamowicie istotnych do engine program. Och.
    Dobrze, ze w wersjach portable leje sie na takie fjuczery a skupia sie na
    "miesku".

    Ale troche masz racji, wiesz - dzisiejszy soft (jak i same systemy)
    robi sie bardzo user friendly - zeby user mial kolorowo, prosto, duze
    przyciski, kreatory itp. To ma wziecie. Nawet linux robi sie powoli taki.

    >Gdybyś miał tak bajerancko jak w dosie, że kopiujesz i uruchamiasz to by
    >sprawdzało się to tylko przy naprawdę prostych rzeczach. Już nawet tam,
    >pod koniec było masa doustawian, choćby dźwięk w gierkach, grafika, o
    >wymęczonej konfiguracji configów nie wspomnę. A wszystko to chodziło
    >sobie ale jednowątkowo i z niczym nie gadało.

    No tak, skortki, import danych.. same wazne rzeczy.
    tak, wlasnie takich userom jest to potzrebne. Click and play.
    To tylko potwierdza moja teze.

    >Głupoty. Wyjątkowe głupoty nawet.
    >I nie myśl sobie, że wszystko mi w windowsie odpowiada, jednak zmiana
    >pewnych cech jest skutkiem różnych spraw z przeszłości. Bo chyba sobie
    >nie wyobrażasz, że user sobie dzisiaj przerzuci katalog z firefoksem,
    >potem wrzuci do niego odpowiednie pluginy, porobi wpisy w plikach
    >dotyczących flasha, zrobi import i jeszcze ustawi prefs.js w edytorze
    >tekstowym.

    To nie ma znaczenia
    Idea portable jest to, ze tego nie trzeba robic - jednym
    z zalozen portable jest wlasnie uproszczenie calosci.

    Poza tym program mozna napisac tak, ze owszem, porobi to wszystko
    o czym piszesz, ale po reinstalacji windy nie trzeba bedzie go przeinstalowywac.
    I jest duza czesc porzadnych programow, ktore tak sa napisane. Niektore z nich
    przy ruchomieniu wykrywaja brak pewnych wpisow i je robia-ale to jest wszystko
    (tak. jest np, z wersja openiffice'a 2.3).

    Ale nie - piszacy "inaczej" tak napisza program, ze po reinstalce systemu
    juz nie chodzi.

    >Czemu nie? Jak masz oddzielone dane od programów i zepsujesz jeden
    >program to image ratuje Ci wszystko to. Trwa to kilka minut i nie wymaga
    >uwagi.

    Po pierwsze odtworzenie 750GB dysku nie trwa pare minut.
    Po drugie zepsuc to szybciej mozesz wlasnie program nie portable ;]
    A po trzecie - nie wiem jak korzystasz z komputera, ale ja dosc intensywnie
    i bardzo czesto zmieniam jego konfiguracje czy tez konfig
    zainstalowanego softu - musialbym chyba ghostowac dysk codziennie,
    bo po tygodniu dzialania mam juz tyle zmian w systemie, ze po odtworzeniu
    z kopie mialbym sporo do recznego poprawiania tego, co juz zrobilem.
    Nie, sorry, ale ten sposob sie nie sprawdza.

    >Zaliczyłeś XP do linuksów? :D

    Bo to taki linux, nie wiedziales ?:)
    Zerzneli czesc z jajka do system32 ;)

    >Emulacja to przyszłość do maksymalnej wydajności? :) dobre :)

    Czlowieku, naprawde masz problemy ze rozumieniem?
    maksymalnej wydajnosci maszyny (hardware'u) a nie OS (software)
    czy programu.

    Wirtualizuje sie w celu wykorzystania zasobow komputera, ktore przy jednym
    urchomionym systemie sa po prostu zwykle marnowane. Jesli mam w pracy 4 procesorowe
    maszyny
    z 6GB ram'u, to moge na niech rchomic jednoczesnie pare systemow operacyjnych,
    aby max. ja wykorzystac.
    Wirtualizowane systemy pod Xenem maja wydajnosc ponad 90% natywnej szybkosci,
    wiec chyba jest niezle - na tyle niezle to chodzi, ze uruchomione
    na wirtualizacji mam przemyslowe serwery. Nawet sobie nie wyobrazasz, ile to ma
    zalet.
    Naprawde. Mimo paru wad - to same zalety, dlatego tak daleko sa posuniete prace nad
    wirtualizacja,
    a Intel i AMD juz jakis czas implementuja w swoich procesorach mechanizmy do ich
    wspomagania.
    No ale Ty, skoro wirtualizacja kojarzy Ci
    sie z emulacja i uzywales tylko do emulowania wstecznej kompatybilnosci, zapewne
    wiesz o
    co chodzi lepiej ode mnie ;p

    Dla mnie EOT, bo i grupa nie ta widze, ze bedziesz sie upieral
    mimo, iz w zyciu pewnie zadnej wirtualizowanej maszyny nie postawiles :)

    Pozdrawiam Dominik! (bez urazy)

    --
    omnia homini, dum vivit, speranda sunt