  • 1. Data: 2009-01-05 21:42:18
    Temat: Jak sie robi portable
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ...czyli jak już nigdy nie instalować szopa i nie tylko - może się komuś
    przyda, ja stosuję i jestem bardzo zadowolony:
    http://szumofobia.pl/forum/showthread.php?t=88

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-01-05 21:44:50
    Temat: Re: Jak sie robi portable
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant rzecze:

    > ...czyli jak już nigdy nie instalować szopa i nie tylko - może się komuś
    > przyda, ja stosuję i jestem bardzo zadowolony:
    > http://szumofobia.pl/forum/showthread.php?t=88

    Po co tak często reinstalka?

  • 3. Data: 2009-01-05 21:52:10
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Janko Muzykant rzecze:

    > Po co tak często reinstalka?

    No, a jak już to można przecież zrobić obraz partycji ze skonfigurowanymi
    programami, kontami, poinstalowanym całym softem. Robisz raz - stosujesz
    cały czas. Reinstalacja kompletnego stanowiska dtp - ok 20 minut. I
    wszystkie paletki masz dokładnie w tym miejscu gdzie lubisz... Warto
    przemyśleć.
    tomekk

  • 4. Data: 2009-01-05 21:58:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    tomekk pisze:

> [...]
    > cały czas. Reinstalacja kompletnego stanowiska dtp - ok 20 minut. I
    > wszystkie paletki masz dokładnie w tym miejscu gdzie lubisz... Warto

    No to obaliliście jeden powód - zostały jeszcze trzy :)
    Niektórzy jednak pracują na kilku komputerach i często je zmieniają.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem fotografem, nie ograniczam się/

  • 5. Data: 2009-01-05 22:01:49
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Mon, 5 Jan 2009 22:52:10 +0100, "tomekk" <k...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >cały czas. Reinstalacja kompletnego stanowiska dtp - ok 20 minut. I
    >wszystkie paletki masz dokładnie w tym miejscu gdzie lubisz... Warto

    OK, ale to co proponuje Janko, to co innego.

    Możesz sobie z ghosta odtworzyć swój OS, w którym masz szopa 9.0. A co
    jeśli chcesz teraz mieć OS, ale już BEZ szopa 9.0? Odinstalujesz, ale
    śmieci w systemie zostaną.

    Tak więc połączenie:
    1. instalacja OSu + patche + sterowniki
    2. ghost
    3. stawianie aplikacji z paczek, jakie proponuje Janko

    może być całkiem ciekawe.

    No i jak chcesz swojego dopieszczonego szopa 9.0 przenieść na inną
    stację (kolegi, w pracy, laptopa), to nie musisz instalować od nowa,
    czy odtwarzać całego OSu z ghosta, tylko przenosisz stworzoną paczkę.

    Fajne :)

    --
    z/svc

  • 6. Data: 2009-01-05 22:09:40
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    > No to obaliliście jeden powód - zostały jeszcze trzy :)
    > Niektórzy jednak pracują na kilku komputerach i często je zmieniają.

    Nie miałem zamiaru niczego obalać - po prostu można łatwiej.
    Natomiast co do portable... Pomijając względy licencyjne (zazwyczaj chodzi
    przecież o to, żeby nie instalować w kompie pirackiego oprogramowania -
    owijaj sobie w bawełne jak chcesz...) to z jego funkcjonalnością jest chyba
    tak sobie...
    Wpał mi kiedyś taki Illustrator w ręce. Po uruchomieniu z pendrajwa program
    działał tak... jakby nie działał... Nadawał się praktycznie tylko do
    przepisywania pracy na inny format... Jak sądze podobnie sprawa ma się z
    innymi programami. Każdy ma jakieś tam swoje ustawienia środowiska pracy -
    tutaj nie masz przecież nic...
    Suma summarum - pomysł może i dobry, bo zamiast prosić kogoś o przepisanie
    na starszą wersję jakiegoś pliku, który dostałeś od klienta (oczywiście w
    najnowszej wersji corela czy czego tam) wkładasz do gniazda pendrajw,
    odpalasz pirata portable i sobie przepisujesz.
    Ale pamiętaj jeszcze o jednym - nieposadanie takiego sportablowanego softu
    wymusza u Ciebie kontakt z kolegami, którzy mają nowsze oprogramowanie...
    A więc idea portable NISZCZY relacje międzyludzkie!
    Zapędziłem się? :-) Dobra ide zrobić kolację :-)
    tomekk

  • 7. Data: 2009-01-05 22:16:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    tomekk pisze:
> [...]
    > przecież o to, żeby nie instalować w kompie pirackiego oprogramowania -

    Nie widzę związku - nieportable mogą być tak samo pirackie jak i odwrotnie.

    > to z jego funkcjonalnością jest chyba
    > tak sobie...
    > Wpał mi kiedyś taki Illustrator w ręce.

    Mnie też dużo rzeczy wpadło w ręce i zauważyłem, że technologia jest
    piękna, a wykonanie najczęściej beznadziejne. Zatem zamiast szukać po
    świecie pokrojonych i pirackich szopów nauczyłem się kroić swojego. O
    ile nie puszczę go dalej z wiadomych względów, to metodę opisać mogę.
    Własnych portablów równolegle z ''normalami'' używałem jakieś dwa
    miesiące - żadnych problemów. W święta reinstalowałem system przy okazji
    corocznych upgrejdów i pozostawiłem same porejbloki.
    He, fajnie teraz Program Files wygląda - pusto jakoś i smutno :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 8. Data: 2009-01-05 22:16:36
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > ....czyli jak już nigdy nie instalować szopa i nie tylko - może się
    > komuś przyda, ja stosuję i jestem bardzo zadowolony:
    > http://szumofobia.pl/forum/showthread.php?t=88

    Tak jak inni - lepszy jest obraz dysku.
    Po drugie takie rozwiązanie powoduje wzrost problemów, mniejszą wydajność.
    Przenośność jest fajna, ale nie za wszelką cenę. Fajne są przenośne
    komunikatory, ale winamp, acrobat czy podobne? Po co? łazisz z
    programami na wszelki wypadek na pendrive?
    Jak komuś potrzeba przenośności to kupuje laptopa. W każdym innym
    wypadku tylko traci czas IMHO.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 9. Data: 2009-01-05 22:21:00
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    tomekk pisze:

    > Wpał mi kiedyś taki Illustrator w ręce. Po uruchomieniu z pendrajwa program
    > działał tak... jakby nie działał... Nadawał się praktycznie tylko do
    > przepisywania pracy na inny format...

    A probowales go odpalac z dysku - nie z napedu flashowego na usb ?
    Moze wtedy jakby ... program by dzialal :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 10. Data: 2009-01-05 22:30:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Tak jak inni - lepszy jest obraz dysku.

    To nie służy do robienia obrazu dysku.

    > Po drugie takie rozwiązanie powoduje wzrost problemów

    Jakich?

    > , mniejszą wydajność.

    Mierzyłeś? Bo ja tak - wydajność jest ta sama, uruchamianie znacznie
    szybsze.

    > Przenośność jest fajna, ale nie za wszelką cenę. Fajne są przenośne
    > komunikatory, ale winamp, acrobat czy podobne? Po co? łazisz z
    > programami na wszelki wypadek na pendrive?

    Żyję z tego. Instaluję księgowym skajpa, winampa, firefoxa, vlc (koniec
    z kodekami!), płatnika i kupę jeszcze innych rzeczy - teraz jest
    znacznie szybciej i mogę częściej chodzić do lasu :)
    Poza tym, że z acrobatem pożegnałem się już dawno. I z nero i z msoffice...

    > Jak komuś potrzeba przenośności to kupuje laptopa. W każdym innym
    > wypadku tylko traci czas IMHO.

    Zyskuje. Instalacja czegokolwiek trwa kilkanaście sekund.

    Są trzy wynalazki, które zrewolucjonizowały pracę w serwisie pc:
    - nlite do xp,
    - wirtualne komputery,
    - portable.
    A że akurat częściowo zarabiam właśnie odkręcając padnięte płatniki
    toteż bardzo mnie te wynalazki cieszą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyczyną większości katastrof jest panika/