  • Data: 2018-10-22 22:23:13
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 października 2018 14:41:14 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

    > Pewnie! A pamiętasz jak kiedyś piesi mieli żółte światło? Skręcający w
    > lewo na skrzyżowaniu widział, że za chwilę pieszym włączy się zielone i
    > w związku z tym bez problemu mógł zatrzymać się przed przejściem zanim
    > piesi wejdą na jezdnię.
    >
    > Obecnie ten sam manewr to loteria. Gdy skręcający w lewo rusza a piesi
    > mają czerwone i zaraz potem zmienia się im światło na zielone, dochodzi
    > do niefajnych sytuacji.

    No, gupio jest.
    Ale tu gdzie jestem jest tez ciekawie.
    Zielona strzalka w prawo jest domyslnie. Oznaczane jest explicite tylko jak jej nie
    ma.
    Za to piesi maja liczniki. Prawie wszedzie. I wiadomo ze jak pieszemu sie liczy i
    schodzi do zera to samochodom sie zapali zolte niebawem.

    Tu kierowcy patrza przy skrecie w prawo/lewo czy ktos nie idzie ale jak jada prosto
    to jak moscipanowie. Bo widza licznik i wiedza kiedy im sie zielone skonczy. A na
    ulicach bez swiatel przejscie na nieoznakowanym przejsciu graniczy z cudem. Zero
    kierowcowej empatii, zapierdalaja jak bydlo.

    I z grubsza jest lepiej poza skretem w lewo na skrzyzowaniu bez wydzielonego taktu.
    Bo ci co jada prosto z przeciwka zapierdalaja i nie daj boze abys sie zapatrzyl.

    Z ciekawostek, znakow sie trzeba naszukac. Nie raz i nie dwa dumam ile jest
    ograniczenie bo nie stawiaja powtarzajacego znaku za skrzyzowaniem.

    Ogolnie inaczej jest. Ale nie powiedzial bym ze tu jezdza bezpieczniej...