  • 21. Data: 2016-09-04 21:04:58
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy SIM zarejestrowany?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:

    > A dlaczego tylko allegro, jeżeli ktoś kupił pakiet 100 SIMów to
    > potem zajmie się sprzedażą detaliczną tychże SIMów z należną
    > prowizja - choćby stanie na bazarach czy na giełdzie
    > komputerowej

    Albo odsprzeda do komisu GSM żeby było eleganciej

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 22. Data: 2016-09-04 21:46:31
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    masti expressed precisely :
    > jasne. A skoro nie masz nic do ukryci ato transmisję z sypialni też
    > robisz? A skoro obywatel nic nie zrobił to dlaczego państwo chce go
    > inwigilować?

    Transmisja z sypialni to trochę co innego, ale napiszę tak: sam jestem
    przeciwnikiem przymusowej rejestracji kart sim raczej z innych względów
    niż sama inwigilacja bo korzystam z różnych ofert kupuję kartę
    korzystam z promocji i karta do śmieci, teraz tak się nie da bo
    wystarczy mi że moje dane ma jedna sieć.
    Co do samej inwigilacji to najwięcej krzyczą Ci którzy korzystają ze
    smartfona z androidem/wp z włączoną lokalizacją/fb i innymi apkami i
    ostatnio zaktualizowali sobie windows 7/8 do 10 bo był za darmo który
    jak wiemy ciągle coś sobie wysyła do M$
    Myślę że głównym problemem nie jest sama rejestracja/inwigilacja tylko
    ochrona tych danych. Ostatnio shackowali polską bazę pesel i to jest
    problem.
    A jak ktoś się boi inwigilacji to niech jedzie w Bieszczady i się
    gdzieś tam zaszyje. Bo teraz wszędzie na ulicach są kamery itd, uważam
    że nie powinno się popadać w paranoje.
    Tak jak ktoś już wyżej napisał kupi ktoś kartę na allegro i zapłaci
    przelewem więc i tak jego dane będą:) To jest w tym najśmieszniejsze.

  • 23. Data: 2016-09-04 21:49:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    dizel wrote:

> [...]
    > smartfona z androidem/wp z włączoną lokalizacją/fb i innymi apkami i
    > ostatnio zaktualizowali sobie windows 7/8 do 10 bo był za darmo który

    czym innym jest to co robi się z własnego wyboru czym innym zmuszanie
    przez państwo

    > Myślę że głównym problemem nie jest sama rejestracja/inwigilacja tylko
    > ochrona tych danych. Ostatnio shackowali polską bazę pesel i to jest
    > problem.

    nie shackowali

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2016-09-04 21:51:32
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    dizel has brought this to us :
> [...]
    > Tak jak ktoś już wyżej napisał kupi ktoś kartę na allegro i zapłaci przelewem
    > więc i tak jego dane będą:) To jest w tym najśmieszniejsze.

    A i jeszcze jedna rzecz, niech nikt nie gada o inwigilacji kto ma kartę
    do bankomatu i płaci nią też w sklepach bo już od dawna najwięcej
    informacji o nas mają banki, praktycznie wszystko, co i gdzie kupujemy.
    A kartę posiada teraz prawie każdy Polak. I jakoś na to nikt się nigdy
    nie oburzał tylko się jeszcze jeden z drugim brandzlują kto ma kartę
    ładniejszą:) to jest śmieszne w tym wszystkim.

  • 25. Data: 2016-09-04 22:00:24
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    Yerine Ictimai brought next idea :

    > Jakich konsekwencjach rozszerz wyobraźnię, ponieważ jeżeli myślisz
    > o tym że ktoś popełni przestępstwo przy użyciu karty
    > zarejestrowanej na sprzedającego to policji można powiedzieć że
    > sprzedało się kartę SIM nieznajomemu - zgodnie z obowiązującym
    > prawem (jak narazie)

    No właśnie o tym myśle, gość sprzeda 100 kart na swoje dane różnym
    osobom, nigdy nie wie komu sprzedaje potem ktoś coś wywinie i już
    problemy. Ok może się tak tłumaczyć ale i tak takiego sprzedawcę będą
    ciągać po komisariatach czy sądach. Nie wiem czy ten czas i nerwy jest
    wart tych pieniędzy. To się tylko tak wydaje że się powie że komuś się
    sprzedało i się odczepią. W naszym kraju nie jest to wszystko takie
    proste, przynajmniej ja tak myślę.
    Przyjmijmy takie coś że gość coś wywinie na przykład który mieszka na
    drugim końcu Polski od sprzedawcy, najpierw dojdą do sprzedawcy,
    później do gościa, i co myślisz że jak powie sprzedawca że on tylko
    sprzedał bo wolno to się skończy? Jak będzie sprawa w sądzie taki
    sprzedawca pewnie też będzie wzywany jako świadek. Bujać się po całej
    Polsce i się tłumaczyć ze swojej głupoty. Masakra.

  • 26. Data: 2016-09-04 22:08:04
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    masti wrote on 2016-09-04 :

    > czym innym jest to co robi się z własnego wyboru czym innym zmuszanie
    > przez państwo

    Trochę Cię rozumiem, ale skoro nie chcesz to też Cię nikt nie zmusza do
    korzystania. Przynajmniej tu człowiek ma wolny wybór

    > nie shackowali

    Może wiesz lepiej. Jak zwał tak zwał ale fakt jest faktem:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/52
    9538,gigantyczny-wyciek-danych-polakow-z-bazy-pesel-
    oszusci-beda-wyludzac-kredyty.html

  • 27. Data: 2016-09-04 22:19:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "dizel"

> [...]

    korzystam z promocji i karta do śmieci, teraz tak się nie da bo
    wystarczy mi że moje dane ma jedna sieć.
    ---
    To czemu "nie da się" ?

[...]
    Skąd wiesz że właśnie ci ?

    Myślę że głównym problemem nie jest sama rejestracja/inwigilacja tylko
    ochrona tych danych. Ostatnio shackowali polską bazę pesel i to jest
    problem.
    ---
    To twoim problemem nie jest inwigilacja a generalnie jest. Pozwalamy by nas
    śledzono bez podstaw. Dotąd nie było to dopuszczalne.

    A jak ktoś się boi inwigilacji to niech jedzie w Bieszczady i się
    gdzieś tam zaszyje. Bo teraz wszędzie na ulicach są kamery itd, uważam
    że nie powinno się popadać w paranoje.
    ---
    Kamery nie są po to by śledzić ludzi. Rejestracja "wiader" jest.

    Tak jak ktoś już wyżej napisał kupi ktoś kartę na allegro i zapłaci
    przelewem więc i tak jego dane będą:) To jest w tym najśmieszniejsze.
    ---
    No, ale jaka jest opcja dla kogoś, kto chce zachować prywatność ?!

  • 28. Data: 2016-09-04 22:31:52
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    re presented the following explanation :

    > To czemu "nie da się" ?
    Bo nie będę podawał swoich danych kolejnej sieci i to nie chodzi o
    inwigilację tylko choćby o to żeby mnie nie bombardowali spamem

    > Skąd wiesz że właśnie ci ?
    No bo większość korzysta z dobrodziejstw tych firm i nie trzeba tego
    nawet sprawdzać

    > To twoim problemem nie jest inwigilacja a generalnie jest. Pozwalamy by nas
    > śledzono bez podstaw. Dotąd nie było to dopuszczalne.
    Po pierwsze sposoby na śledzenie były już od dawna, dopisałem do tej
    listy karty bankomatowe, przecież większość ludzi w PL je posiada,
    banki mają dokładne informacje co dana osoba kupuje, gdzie itd. i jakoś
    przez tyle lat nie słyszałem żeby ktoś się na to oburzał.
    Co do śledzenia, jeśli masz jakieś lepsze rozwiązanie czy sposób na
    uchronienie się przed tym to chętnie posłucham. Niestety wg mnie takie
    są teraz czasy i nie bardzo mamy na to wpływ.

    > Kamery nie są po to by śledzić ludzi. Rejestracja "wiader" jest.
    Już będą wszyscy siedzieć i nasłuchiwać o czym każdy Polak rozmawia
    przez komórkę. To nie Korea Północna.

    > No, ale jaka jest opcja dla kogoś, kto chce zachować prywatność ?!
    Czy kupując przez allegro zachwouje prywatność?

  • 29. Data: 2016-09-04 22:40:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "dizel"

[...]
    Bo widzisz, wielu właśnie nie rozumie jak traci prywatność. Ale nawet jeśli
    wie i pozwala sobie na to, to niby czemu odmawiać mu możliwości zmiany
    decyzji ?

  • 30. Data: 2016-09-04 22:44:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "dizel"

> [...]

    wart tych pieniędzy. To się tylko tak wydaje że się powie że komuś się
    sprzedało i się odczepią. W naszym kraju nie jest to wszystko takie
    Ja myślę, że będą ciągali kupującego. A to dlatego, że sprzedającego nie
    znajdą :-)