    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak traktować moc lamp studyjnych?
    Date: Sun, 09 Dec 2012 13:16:10 +0100

    W dniu 2012-12-09 01:10, Thomas pisze:

    > A jaki ruch chcesz zamrażać??? :)

    Nie definiowałem tego pojęcia. Myślę przyszłościowo. Chodzi o to abym
    nie zrobił sobie ograniczenia, którego rozwiązanie będzie słono
    kosztowało w postaci konieczności kupienia mocniejszych lamp. Może to
    być szybki ruch modela, jego włosów itp.

    > Bo jak coś szybkiego to Ci może
    > braknąć synchronizacji jak zejdziesz poniżej 1/250 sek.
    > Choć i to moża
    > niskim kosztem obejść. Wystarczy w aparacie ustawić lampę na tryb HSS/FP
    > a studyjne na fotocelę i już moża focić z czasami krótszymi niż 1/250 sek.

    No więc właśnie. Czas nie jest przeszkodą. A'propos: czy w wyzwalaczach
    radiowych też HSS można w ten sposób zastosować?

    > Ale wracając do "zamrażania" poważną kwestią może być też parametr
    > opisany jak czas trwania błysku (flash duration).
    > Ten filmik ładnie to obrazuje: http://vimeo.com/32792549

    Hmmm... patrzałem w parametry losowo wybranych lamp. Zwykle mają poniżej
    1/800s. Czy to w praktyce wystarcza?

    Na tym filmiku nie zrozumiałem jednej rzeczy. Dlaczego przy krótkim
    błysku kolor stał się mniej nasycony?