  • Data: 2018-08-29 20:22:05
    Temat: Re: Jak wydoić barana?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No, jesli butelka wina z dolnej polki kosztuje $9, to jak musi
    > smakowac to za $3 ? :-)
    >
    > Ja chcialem tylko pokazac, ze w pewnych warunkach niewielka
    > roznica w cenie moze sie okazac calkiem spora.

    Mój przekaz był taki, że podobne porównania zwykle nie mają sensu.
    Wino "z dolnej półki" wcale nie musi (wręcz nie powinno) smakować
    źle. Jest z winem tak, jak ze wszystkim innym. Jeśli ktoś na spacer
    po lesie, czy wręcz do pracy w ogródku zakłada "buty z górnej półki",
    jakieś wyjściowe lakierki z cielęcej skórki, a do tego jedwabny
    garnitur, to coś z nim nie jest w porządku. Wino za parę euro nie
    przynosi nikomu ujmy.

    > Biorac pod uwage ile set km trzeba bylo to wino przewiezc furmanka,
    > to wcale nie takie dziwne. Ale przyszla kolej i sie skonczylo.

    Wtedy to było jeszcze napitkiem normalnym i powszechnym (w pewnych
    sferach przynajmniej). Tak dużo tego szło z południa, że nie było
    czasu na spokojne dojrzewanie w piwnicy, węgrzyn dochodził na wozach.
    Stąd Tokaj Szamorodni dostał polską nazwę -- sam rodził się po drodze
    na furmance.

    > Choc proletariat nadal pil wode i kawe ... zbozową. No i wódke.

    To już później. W tym samym czasie wino zaczęto uznawać za luksus.

    > Tak jest, ale ze slonecznej Kaliforni do NY dalej niz Budapesztu
    > do Krakowa :-)

    Wina z Chile czy Austalii na całym świecie kosztują mniej więcej
    tyle samo. Taki Yellow Tail Merlot (z kangurem), coś, co widuje
    się w sklepach na każdym kontynencie, w tym wallmarcie mają po
    niecałe pięć dolarów.

    --
    Jarek