  • Data: 2018-04-18 12:27:23
    Temat: Re: Jak wylaczac arduino?
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-18 o 11:14, Marek pisze:

    > Jak to inny temat, w pierwszym poście określił oba wymagania: wyłączanie
    > i możliwość pomiaru, po to ten pin analogowy występował na każdym jego

    Być może - ja się odnosiłem do wyłączenia.

    > schemacie. A teraz zaproponował rozwiązanie wykluczające pomiar więc
    > stąd moje wątpliwości co do rozwiązania , które torpeduje pierwotne
    > założenia.

    Niespecjalnie wyklucza. W bardzo prosty sposób można sobie z tym
    poradzić. Albo dać pullupa, albo dać duży rezystor zamiast diody, o ile
    można, ale zdaje się że tak. Szeregowy rezystor z jednej strony wymaga
    bardzo małego prądu wejścia (i to chyba jest, ale sprawdzać nie będę) i
    będzie rozładowywał baterię, z drugiej strony nie będzie potrzebne
    wprowadzanie poprawki na diodę. Kwestia zdecydowania co lepiej zrobić i
    jak jest prąd polaryzacji wejścia. Pozostaje jeszcze kwestia stabilności
    rozwiązania z pullupem (prąd będzie wracał do źródła), ale o ile się
    pały nie przegnie to nie powinno to stanowić problemu i raczej widzę to
    w kategorii gadania o niczym.

    Pozdrawiam

    DD