  • Data: 2018-08-10 13:13:01
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: TurboPascal <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9 sierpnia 2018 19:37:54 użytkownik Queequeg napisał:

    > Problem polega na tym, że nawet jeśli światło jest zgaszone a wszystko od
    > tych gniazd jest poodłączane, to i tak włączenie tego bezpiecznika
    > powoduje wzrost zużycia prądu o 362W.

    Ładnych kilka lat temu zetknąłem się z podobną sytuacją. Wykorzystując do tego celu
    licznik energii,
    sporadycznie dokonywałem pomiarów zużycia energii elektr. różnych urządzeń: lodówka -
    kilkudniowy wyjazd
    i wystarczyło odjąć wskazania, komputer lub telewizor - mierzyłem stoperem czas
    pełnego obrotu tarczy licznika.
    Zawsze upewniałem się, że wyłączenie wszystkich odbiorników powoduje zatrzymanie
    tarczy. W pewnym momencie zakład energet.
    wymienił licznik. Po paru miesiącach postanowiłem sprawdzić, jaką moc pobiera nowy
    komputer i wtedy zauważyłem,
    że tarcza nie zatrzymuje się. Nie pamiętam dokładnie, na ile byłem naciągany - chyba
    jednak trochę mniej niż 362W.
    Przyjechali eksperci z zakł. energet. i z wielkim zdziwieniem stwierdzili, że licznik
    był niewłaściwie podłączony
    - zamienione zero z fazą. Trudno było im przyjąć do wiadomości, że ich kolega
    popełnił tak oczywisty błąd - dwa razy pytali się mnie,
    czy w tablicy na klatce schodowej przypadkiem nie zamieniłem przewodów...