  • Data: 2018-08-10 15:20:02
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: TurboPascal <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9 sierpnia 2018 23:52:15 użytkownik Marek napisał:

    > Mógł w przeszłości być jakiś podział pierwotnego większego mieszkania na mniejsze
    lokale.
    > Mogło zostać tak, że fragment instalacji nie został prawidłowo rozdzielony i np.
    jedno gniazdko jest teraz u sąsiada...

    Jest to prawdopodobna hipoteza. Mój znajomy ma mieszkanie w bloku z wczesnych lat
    50-tych.
    Odkąd lokatorzy zaczęli sobie zakładać liczniki na wodę, znajomy płacił coraz większy
    ryczałt.
    Zlecił założenie wodomierza i ze zdziwieniem stwierdził, że wiatraczek czasem kręci
    się,
    pomimo że wszystkie krany są zakręcone. Zaczął więc zamykać na stałe główny zawór.
    Po kilku dniach przybiegli z administracji i co się okazało? W łazience był pion z
    jednym tylko odejściem
    (tam założono wodomierz), do którego podłączono w jakimś mało widocznym miejscu także
    przylegającą łazienkę
    z sąsiedniej klatki schodowej i wodomierz opomiarowywał od razu obydwa mieszkania.
    Tak budowano za Bieruta - jeden pion na dwie klatki schodowe...