    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Fri, 17 Aug 2018 08:50:15 +0000 (UTC)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Gdyby było odwrotnie, wszystkie urządzenia włączone a licznik stoi, to
    > by przyjechali. :-)
    > A tu właścicielka złożyła reklamację, zrobią pstryk bezpiecznikiem i
    > skasują stówkę. A jak sobie zażyczy sprawdzenie licznika na hamowni :-),
    > to pewnie więcej.

    Czy skasują stówkę to nie wiem :) Przyjechał elektryk, sprawdził licznik
    (musiał, bo miał w zleceniu sprawdzenie licznika -- nie wiem czemu, pewnie
    właścicielka zgłosiła "że coś źle nalicza") i tyle, reszta go nie
    interesuje.

    Normalnie zapisuje po kontroli "licznik sprawny, brak kradzieży prądu",
    teraz zapisał tylko "licznik sprawny". Tego przewodu też nie mógł zapisać,
    bo może zapisać tylko to, co dotyczy licznika.

    Ogólnie facet niezbyt rozgarnięty, nagadał się że pewnie instalacja
    skręcana, pewnie aluminium skręcone z miedzią i stąd jest upływ (tak jakby
    nie ogarnął różnicy między uciekaniem prądu a rezystancją styku), że to
    pewnie nie jest kradzież tylko prąd ucieka w tynk, ogólnie miałem wrażenie
    że w ogóle nie zrozumiał, co ja do niego mówiłem.

    > Jedynie Queequeg będzie musiał się wykazać zdolnościami krasomówczymi,
    > aby właścicielka tej stówki mu nie doliczyła.

    - to może jak doliczą stówkę to podzielimy się po połowie?
    - tylko widzi pani, z jakiego powodu ja mam płacić za coś, na co nie
    mam wpływu?

    Nie przytaknęła, tylko zmieniła temat, ale dla mnie oznacza to, że tej
    stówki mi nie doliczy.