    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Fri, 7 Sep 2018 00:46:37 +0200
    <5b86e98b$0$15176$426a74cc@news.free.fr>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5b870c9a$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@t...no1>
    <pm88sd$fci$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5b87a98e$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b8b934b$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmgcio$epj$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <pmn3e4$30m$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    news:4225dc6e-1a41-41d6-ac95-c66b8ea1f706@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 4 września 2018 18:11:01 UTC-5 użytkownik HF5BS napisał:

    > A widzisz, moglo pomoc. Dzis sie juz nie przyda.

    Nie tak dawno... Jakoś koło 2015, wdzwaniałem się do 202122, już bez zera na
    starcie. Zaskoczyło na 54333, czy jakoś tak.

    No, do tego trzeba by modemów, tych modemów akurat...

> [...]

    > koncowki zdalnej czy jak sie to tam zwie (DSLAM czy cos).
    > Na co ona ze nie moga ale moge sobie zazyczyc wizyte fachmana.

    > No to mowie trudno.

    > Po pol godzinie fachman dzwoni i pyta co i jak. Wyjasnilem na co on pyta
    > czy ma przyjechac.
    > A ja stoje przy modemie i widze jak mryga i mryga i synchronizacji nie
    > lapie.
    > Wiec mowie ze jest zle i niech przyjedzie. Facet odklada sluchawke,
    > ja patrze na diodke i po jakichs 20 sekundach synchro sie pojawilo.

    > Patrze w statystyki a tam elegancko 8mbit.

    I w tym momencie odwołać wizytę...

    > Facet przyjechal tylko podpial liveboxa, odpalil youtube
    > i powiedzial ze jak dziala w hd to on tyle diagnostyki robi
    > i jak jest dobrze to jest dobrze i faktura za wizyte przyjdzie z
    > rachunkiem.

    Zdaje mi się, że na takie przypadki może pomóc "wiecie państwo, na moim
    osiedlu wszedł inny operator, już kilku ludzi ma i bardzo sibie chwalą. W
    związku z tym, że łącze od was nie działa, zamierzam się do nich przenieść,
    co państwo na to?".
    Kiedyś tak sobie uratowałem dupę, jak zaległem ze "składkami" (cóż, kołdra
    przykrótka), delikatne postraszenie zmianą opa zadziałało cuda, i miesiąc
    wsześniej zerwanie lojalki bez dodatkowej opłaty (tylko się abonent
    zmienił), ale łącze zostało, gdzie dotąd było.

    > Do dzis jestem przekonany ze ta awaria nie byla przypadkowa
    > a juz na pewno nie jej rozwiazanie.

    Na 120/100.

    > I co ciekawe jak gostkowi pokazalem logowane
    > parametry lacza to wzruszyl ramionami i powiedzial:

    > "wie pan co? U nas na takich co w te numerki patrza mowimy giiiki"

    Nie wiem, czy ja bym w odpowiedzi nie wstawił gadki typu "tam, gdzie nas
    abonentów olewają, tam zmieniamy operatora", właśnie, olewanie abonentów,
    niesamowicie mnie we własnej firnie, pardą maj fręcz, wqrviało. Nie wiem,
    jakbym w takiej sytuacji zadziałał, ale pewnie bym tu i tam nieco
    "nasmrodził", jak to z SDI robiłem w roku 2000, kiedy prawie codziennie w
    BOKu "smrodziłem", że sąsiedzi już mają, że osiedle obok ludzie działają i
    ciagną, oraz inne takie bajeczki (co najmniej połowe tych info zwyczajnie,
    zmyśliłem) z dupy zwzięte. Wreszcie po 2 miesiącach telefon z firmy bądź co
    bądź macierzystej - "montujemy panu SDI". Tak bym pewnie tu i tam, czy to w
    ministerstwie, czy w HQ, sprzedał, że "wiecie państwo, u mnie neo się rypie
    jak złote rypki" (nie poprawiać, gra słów), ''ale reklamacje nic nie dają, u
    nich 'jest dobrze'".
    Pewnie bym też zażądał obniżenia abo, z tytułu niedziałania usługi, i/lub
    nienależytego jej wykonania, czego przyczyną nie była siła wyższa (a niech
    udowodnią, że była!).

    > To chyba moje ostatnie kul story w tym temacie :)

    > No chyba ze kojarzysz jak wspomoc modem dsl aby sie laczyl lepiej w
    > sytuacji kiedy jest kiepsko :)

    Nie znam konkretnie ukształtowania sygnału, ale jeśli bym miał teraz
    podejść, to prawdopodobnie pokręciłbym się koło tematu tak, że sygnał nie
    byłby rozdzielany przez samą zwrotnicę, ale dodatkowo, na odnodze do modemu
    neo, dodatkowy FPP, coby każdy syf spoza pasma możliwie skutecznie obciąć.
    Oczywiście, rozumiem UL i DL, więc pewnie by były 2 FPP (po anglijsku BPF).
    Niemal na pewno by się to wiązało z mniejszą przepływnością łącza, ale
    obrazowo - wolałbym np. stabilne 6 Mbps, niż rwące stale-i-wciąż 10 Mbps.
    Choć znane jest powiedzenie, że wyżej chu*a nie podskoczysz, na pewne rzeczy
    żaden, ani FDP, ani FGP, ani FPP, ani FPZ, ani Krasnoludki i Sierotka
    Marysia, nie dadzą rady.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.