  • Data: 2015-01-18 10:20:56
    Temat: Re: Jak zrobic panorame wnetrza?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-18 o 02:16, 666 pisze:
    > Jakie ramię, po co ramię do poziomych panoram?
    > Po co punkt nodalny do poziomych panoram?
    > Nie za dużo czytasz internetu?

    Robię ostatnio sporo panoram pomieszczeń. Minimalnie źle ustawiony punkt
    nodalny wyklucza możliwość złożenia panoramy poziomej. Głowica do
    panoram jest niezbędna.

    A co do softu do składania panoram, to tak jak ktoś polecił: Auto Pano
    Giga. Niby Photoshop też to ma ale rzadko sobie radzi (tylko przy małych
    dystorsjach), a już w szczególności przy rybim oku kapituluje.

    Co do obiektywów, to początkowo robiłem Samyangiem 8mm. Obecnie stosuję
    14mm (na FF). Dużo lepiej wyglądają linie pionowe, mniej powyciągane
    kształty podczas korygowania dystorsji, no ale mniej mieści się w
    kadrze. Ta ogniskowa to dobry kompromis. Ciasne łazienki robię jednym
    zdjęciem - nie ma sensu próbować robić panoram.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek