  • Data: 2018-12-02 19:29:36
    Temat: Re: Jaka SIM prepaid do tabletu?
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 2 Dec 2018 10:19:45 +0100, Zośka napisał(a):

    [...]
    > Nie jestem w stanie określić moich potrzeb, bo w życiu różnie
    > bywa, a co może ważniejsze, nie wiem ile GB zużywa surfowanie
    > po Internecie, w tym głównie poszukiwanie jakiejś informacji,
    > odbieranie poczty (bez załączników), itd.
    [...]
    > Ponadto nie wiem czym to mierzyć na laptopie żeby wyrobić
    > sobie chociaż pobieżne zdanie.

    ok. 100 MB/h
    dla najstarszego działającego jeszcze systemu
    który nawet "nie udaje bankomatu"
    z ostatnim działającym jeszcze FF
    na Huawei E173s2 (tylko HSDPA do 7.2 MB/s)
    wg. programu: top_netinfo v.3.65 (nie sprawdzałem na W7 i W10)
    ww. pokazuje zużycie każdej sesji,
    moc sygnału w [dBm](a nie tylko "zasięg w kreskach")
    no i przede wszystkim CID i LAC nadajnika BTS
    ping sprawdzisz sobie w następujący sposób:
    w notatniku utwórz pusty dokument i wklej do niego:
    cmd /c ping www.o2.pl -t
    //jeśli powyżej pojawiło się "podkreślenie" linka to oczywiście ignoruj//
    jeśli oczywiście Twoja poczta to o2... ;)
    i zapisz ten dokument notatnika jako np.:
    ping_www_o2_pl.bat (ważne jest rozszerzenie .bat)
    ww. plik umieść na pulpicie
    klikniecie w niego odpali "pinga"
    wartość 50 [ms] to "dobra" wartość
    Wchodząc na stronę:
    btsearch.net
    sprawdź sobie czyje nadajniki BTS są najbliżej Ciebie
    i których nic nie "przesłania"
    (zwróć uwagę na przełącznik 3G/LTE)

    Jeśli wyjeżdżasz z miasta...
    modem przedłuż przedłużaczem ok. 2 [m] jeśli
    drugi koniec kabla wetkniesz do laptopa w port USB 2.0.
    Jeśli Twój laptop posiada jeszcze gniazdo USB 1.1
    to kabelek może mieć i 5 [m].
    Modem postaw pionowo (gniazdem USB w górę) za oknem na aluminiowym
    parapecie tak by drugim końcem spoczywał na nim, a okno domknij tylko
    tak by stabilizowało przewód podłączony do portu USB modemu.
    Powyższa "konfiguracja" daje zysk do ok. 5[dBm]

    Jeśli wyjeżdżasz w Bieszczady...
    sposób wykonania anteny Bi-Quad dla modemów USB
    (zysk do 15 [dBm])
    opiszę w kolejnym "odcinku"... .