  • 11. Data: 2017-12-30 17:07:22
    Temat: Re: Jaka chemia do styków?
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-12-30 o 13:32, Marek S pisze:

> [...]
    > urządzenia działają na początku przez długie lata a potem bez IP68 nie
    > da się ani miesiąca przepracować, nie ma szansy na skuteczną naprawę.
    >
    > Co do maszyny kosmetycznej: zwykle IP68 wyklucza chłodzenie. Wewnątrz
    > jest transformator oraz jakiś tranzystor z radiatorem sterujący
    > silnikiem DC (pewnie PWM). Zresztą nie podjąłbym się wykonania
    > estetycznej obudowy. To urządzenie, które serwisuję jest srebrne z ...
    > kryształowymi cekinami! :-D To nie żart. Wątpię by na rynku obudów można
    > było się zmierzyć z tak pojętą estetyką.

    Te długie lata na początku wynikają z małych luzów na początku
    oraz czystych fabrycznie styków. Po pewnym czasie przy włączniku
    robi się większa szczelina a jego otwieranie też robi swoje.
    Obudowa kilka razy rozkręcana też pewnie nie dolega idealnie
    ponad to kurz w środku nie jest prawdopodobnie w 100% usuwany
    przy czyszczeniu środka.
    Obudowę można wykonać ze stali nierdzewnej i wypolerować a na wierzch
    mogą być cekiny lub grawerka laserem:)
    Chłodzenie będzie zapewnione przy obudowie stalowej lub
    stopie aluminium.
    Ale pytanie jaki to ma kształt i rozmiar?
    Masz zdjęcie całości? Ewentualnie jeszcze wnętrzności?
    Jeśli nie wiemy jak to wygląda nie ma szans na pomoc.
    Gdy trafi sprzęt do Ciebie poprosimy o sesję zdjęciową
    coś się doradzi :)

    --
    pzdr, j.r.

  • 12. Data: 2017-12-31 00:49:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 30-12-2017 o 17:07, jacek pisze:

    > Te długie lata na początku wynikają z małych luzów na początku
    > oraz czystych fabrycznie styków. Po pewnym czasie przy włączniku
    > robi się większa szczelina a jego otwieranie też robi swoje.

    Tam są dwa: włącznik i przełącznik (kierunek obrotów na DC). Pierwszy
    zasila transformator (więc pewnie iskrzenie) a drugi stosunkowo duże
    prądy (więc znów wypalanie).
    To jestem w stanie zrozumieć ... ale styki typu Molex? One się nie
    ruszają przecież. Mają zatrzaski. Urządzenie na gumowych nóżkach. Nikt
    nim o ziemię nie rzuca. WTF?

    > Obudowa kilka razy rozkręcana też pewnie nie dolega idealnie
    > ponad to kurz w środku nie jest prawdopodobnie w 100% usuwany
    > przy czyszczeniu środka.

    Ba! To dwie blachy, która z natury rzeczy idealnie nie mogą dolegać.
    Zresztą nie ma to znaczenia bo po bokach wycięte jest kilka otworów
    wentylacyjnych.

    > Obudowę można wykonać ze stali nierdzewnej i wypolerować a na wierzch
    > mogą być cekiny lub grawerka laserem:)

    Super, tyle tylko, że ja nie pełnię roli producenta w tym przypadku lecz
    serwisanta :-D

    > Ale pytanie jaki to ma kształt i rozmiar?

    W tej chwili urządzenie piłuje komuś pazury więc nie mam go na stole. Z
    mózgu dane mogę przytoczyć. Szerokość 10cm, głębokość 15cm, wysokość
    8cm. Frontowy panel (włącznik, przełącznik, potencjometr) pod skosem.
    Wszystko się lśni w (skrajnie tandetnych - k...wa, czy to zdrowy na
    umyśle człowiek wymyślił?) cekinach.

    > Masz zdjęcie całości? Ewentualnie jeszcze wnętrzności?

    Nie wpadłem na to by uwiecznić to cudo. Ale za miesiąc będę zapewne miał
    okazję kolejną :-)

    > Jeśli nie wiemy jak to wygląda nie ma szans na pomoc.
    > Gdy trafi sprzęt do Ciebie poprosimy o sesję zdjęciową
    > coś się doradzi :)

    Ok, postaram się również o modelkę :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-01-01 09:04:44
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-12-31 o 00:49, Marek S pisze:

> [...]
    > umyśle człowiek wymyślił?) cekinach.

    > Nie wpadłem na to by uwiecznić to cudo. Ale za miesiąc będę zapewne miał

    Może malowane aluminium wystarczy?
    100x160x81mm
    https://www.tme.eu/pl/details/g117g-ip67/obudowy-uni
    wersalne/gainta/
    160x160x90mm
    https://www.tme.eu/pl/details/aluein-rj15/obudowy-un
    iwersalne/raychem-rpg/rj15/
    do tego przepusty np. takie:
    https://www.tme.eu/pl/details/mx-936000063/dlawnice/
    molex/93600-0063-700068960/
    oraz włącznik itp IP68 i spokój na zawsze :)
    Jeśli nie oberwie urzyszkodnik kabli...

    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2018-01-01 21:21:43
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 01-01-2018 o 09:04, jacek pisze:

    > Może malowane aluminium wystarczy?
> [...]

    Nie jestem przekonany czy w ogóle chcę się bawić w przerabianie
    urządzenia bo tak jak wspomniałem - nie chcę wchodzić w buty producenta.

    Nawet zakładając, że zdecyduję się ... to tego typu obudowy wyglądają
    jak puszki do instalacji elektrycznej w garażu. Można je schować gdzieś
    pod szafą aby nie rzucały się w oczy ale nie mogą stanowić widocznych
    narzędzi pracy w gabinecie kosmetycznym.

    Zobacz przykładowe urządzenia kosmetyczne:
    http://www.cosnet.pl/wyposazenie-spa/urzadzenia-kosm
    etyczne.html

    Porównaj estetykę ich wykonania w odniesieniu do puszek z TME. Jeśli
    miałbym się zaangażować w zmianę obudowy, to powinienem zaoferować coś
    na podobnym poziomie wykończenia. Niestety w salonach estetyka jest tak
    samo ważna jak funkcjonalność.

    A co z wentylacją wnętrza? Jeśli wyciąłbym otwory wentylacyjne, to szlag
    trafi hermetyczność. Co więc zyskam?

    Czy nie byłoby lepiej zamiast kombinować z obudową, po prostu naprawić
    urządzenie skutecznie? Ono tyle lat pracowało bezawaryjnie. Ilość pyłu
    jaka do niego dostaje się przecież nie zmieniła się a działało. Psują
    się w nim elementy, które nie powinny nigdy się zepsuć: nieruchome
    styki. Firmy robią po coś preparaty chemiczne do styków. Jakoś nie chce
    mi się wierzyć, że wszystkie to tylko wyłudzanie kasy od wierzących w
    możliwość oczyszczenia styków.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2018-01-01 21:31:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Znalazłem niemal identyczne urządzenie:

    http://www.cosnet.pl/nsk-frezarka-kosmetyczna-power-
    nail-300.html

    Zwróć uwagę na estetykę wykonania. Moim zdaniem nieosiągalna dla
    majsterkowicza.

    Po drugie: zwróć uwagę na otwory wentylacyjne. To urządzenie nie jest
    szczelne ani trochę. Urządzenia tego typu mają zazwyczaj 2 lata
    gwarancji, max 5 lat. I tyle faktycznie wytrzymują.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2018-01-01 23:01:12
    Od: Maciek <n...@x...pl>

> [...]
    > samo ważna jak funkcjonalność.
    >
    > A co z wentylacją wnętrza? Jeśli wyciąłbym otwory wentylacyjne, to szlag

    Jeżeli mogę 2 grosze dorzucić... ;-) Obudowy bym nie ruszał.
    Obciąłbym te złącza w środku w cho..e :) Kable wydłużył o ile jest taka
    potrzeba, ładnie poprowadził i lut bezpośrednio w płytkę.
    Pyłu pozbyłbym się poprzez cienki filtr gąbkowy jak to się robi w
    lepszych obudowach do PC na kanałach wlotowych powietrza.
    Pewnie nawet materiał od filtru pochłaniacza kuchennego byłby dobry.
    Poprzyklejać wewnątrz obudowy ścinki na wymiar wlotów taśmą dwustronną.
    No i chyba powinno być ok ;-)

  • 17. Data: 2018-01-02 13:41:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 01-01-2018 o 23:01, Maciek pisze:

    > Jeżeli mogę 2 grosze dorzucić... ;-) Obudowy bym nie ruszał.

    Ja również nie widzę takiej potrzeby bo inna nie może z definicji być
    lepsza w czymkolwiek.

    > Obciąłbym te złącza w środku w cho..e :) Kable wydłużył o ile jest taka
    > potrzeba, ładnie poprowadził i lut bezpośrednio w płytkę.

    Ostatecznie tak zrobię. Pierwotnie wolałem niczego nie modyfikować.

    > Pyłu pozbyłbym się poprzez cienki filtr gąbkowy jak to się robi w
    > lepszych obudowach do PC na kanałach wlotowych powietrza.

    Obawiam się, że zatrzyma to niewymuszony przepływ powietrza. Ale jest
    jeszcze jeden aspekt: w obudowie nie ma żadnych ruchomych części. Tylko
    mało subtelna elektronika (generator PWM), przewody, złącza. Nie wydaje
    mi się aby ten suchy pył mógł w czymś szkodzić - a już w szczególności
    stykom wtyczek, których nigdy się nie rusza. Jeśli masz inne zdanie, to
    pisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek