  • Data: 2014-10-16 17:49:39
    Temat: Re: Jaką kamerę samochodową?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof" napisał w wiadomości
    > Im szerszy kąt, tym więcej widać po bokach, a im mniejszy kąt z tym
    > większej odległości zobaczysz szczegóły przed samochodem (np.
    > odczytasz
    > numer rejestracyjny).

    >Mam wątpliwości czy o ewidentnej różnicy w jakości obrazu
    >na obu powyższych filmach decyduje kąt. Jakość zależy chyba
    >od urządzenia, na którym film był nagrywany,

    Zalezy do czego - im wiekszy kat, tym wieksze pole widzenia i tym
    mniejszy kazdy element na matrycy.
    Jak komus zalezy np na odczytaniu nr rejestracyjnych, to matryca HD
    moze okazac sie za mala, tzn za malo rozdzielcza.
    Ale numer - jak dojdzie do solidnej kolizji, to raczej niepotrzebny,
    obaj sie zatrzymaja, wazna rejestracja sytuacji, nawet nedzna kamera.
    Moze sie przydac gdy bedzie lekkie stukniecie i ten drugi sp* ...

    No i 170 to juz bardzo szeroki kat, i moze sie nie dac dobrego
    obiektywu zrobic.

    Z drugiej strony mniejszy kat nie widzi co sie dzieje po bokach, a to
    czasem istotne.
    Chociaz ... moze byc tez przydatne, bo widzi to co widzi kierowca jak
    sie nie rozglada. A na takim rybim oku widac ze np wyprzedzany migal
    migaczem, albo ze pieszy wchodzi na przejscie.

    No i nie wprowadza znieksztalcen geometrycznych, wiec mozna rzetelnej
    ocenic sytuacje i odleglosci ...

    >Pomimo podanych
    >przez Ciebie liczb, na filmach kąt wydaje się podobny.

    Hm, zobacz jak wyglada ta gorna rura. To jest naprawde szeroki kat ...
    chyba ze ona w naturze tak samo wygieta :-)
    Ale faktycznie - 170 deg chyba nie ma ...

    J.