  • 11. Data: 2024-05-07 08:09:39
    Temat: Re: Jaką kamerkę samochodową polecacie?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2024 o 07:56, Ewa pisze:

    > Oczywiście w nawigacji jest pokazywana prędkość, ale tylko pokazywana.
    > Teraz największe mandaty i punkty karne są za przekroczenie prędkości,
    > a skoro jednym z głównych celów używania kamerki jest możliwość
    > udowodnienia prawidłowej jazdy, więc chyba rejestracja prędkości jest
    > ważna.

    Nie jest, prędkość można obliczyć z nagrania, jeśli będziesz się
    odwoływać od pomiaru.

  • 12. Data: 2024-05-07 08:38:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > ważna. Przynajmniej ja tak uważam, ktoś inny może mieć inne zdanie.
    > W starej, wiekowej kamerce, która się zepsuła, było wszystko z wyjątkiem

    Nie bardzo największe. Największe są za przejścia :-) Nie trzeba jakoś
    drastycznie naruszyć pierwszeństwa pieszego, wystarczy tak normalnie :-)
    +10pkt z tego co kojarzę. A to już tyle co za +50km/h .

    No i kamerka może rejestrować prędkość, ale przecież to będzie prędkość
    własna a nie innych uczestników ruchu. Czyli w tym temacie raczej
    pogrąży posiadacza niż innych 'uczestników ruchu' tak jak zdjęcia z
    wideorejestratora pogrążają przede wszystkim prowadzącego radiowóz a nie
    tego, kogo goni. Sens kamerki jest głównie w tym, że można podważać
    stwierdzenia dotyczące prostych faktów, gdy ktoś inny zeznaje policji
    niezgodnie z faktami i np doprowadził do kolizji a nie jest
    poszkodowanym. Ale tak czy siak, to działa w obie strony.

  • 13. Data: 2024-05-07 10:21:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 19:56, Ewa pisze:
> [...]
    > - rejestrowała trasę z przodu koniecznie wraz z bieżące prędkością
    > - można było odtwarzać zapis z karty pamięci na komputerze
    >   w jednym z typowych, darmowych programów;
    >   również możliwość odtworzenia zapisu na samej kamerce też jest
    >   bardzo wskazana np. w celu pokazania policji podczas kontroli
    > - była łatwa do zakładania i zdejmowania z lusterka, bo parkuję
    >   na ulicy i chciałabym uniknąć kradzieży
    > - może być zasilana z zapalniczki albo jakiejś ładowalnej baterii
    > Może jeszcze na coś zwrócić uwagę?
    >
    > Jeśli ktoś używa takiej kamerki i mógłby polecić podając nazwę/model,

    Używam (z innego źródła) i bardzo sobie chwalę:

    https://allegro.pl/oferta/viofo-a119-g-v3-gps-matr-s
    ony-rejestrator-trasy-8444728605?bi_s=ads&bi_m=listi
    ng:desktop:queryandcategory&bi_c=ZjYzOTJjMDYtNGRiOS0
    0MTA5LWE0NzgtMzY1MTZiZGQwYTBiAA&bi_t=ape&referrer=pr
    oxy&emission_unit_id=953f6795-3cf1-48e1-8a63-764b475
    de016

    Zdejmować sie da odłączając od modułu GPS. Nie wiem, czy w tym zestawie
    to jest, ale u mnie była folia elektrostatyczna, która przykłada się do
    szyby, a dopiero do niej przykleiłem moduł GPS.
    Kamery jednak nigdy nie zdejmowałem, myślę, że ryzyko kradzieży jest
    minimalne.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 14. Data: 2024-05-07 12:20:23
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2024.05.05 o 19:56, Ewa pisze:
> [...]
    > Może jeszcze na coś zwrócić uwagę?
    >
    > Jeśli ktoś używa takiej kamerki i mógłby polecić podając nazwę/model,

    podepnę się do tematu: a jest jakaś kamerka samochodowa, która nagrywała by
    obraz dwoma lub więcej kamerkami równocześnie, dając w efekcie bardzo
    panoramiczny film, np 4000x1000? ewentualnie normalny format, np 2000x2000, ale
    górna część filmu z lewej kamerki a dolna z prawej czy coś w tym stylu? mógłby
    być też obraz jak na monitorze kamerek przemysłowych, czyli np 4 obrazy
    równocześnie z 4 kamerek.
    Generalnie obecne zwykłe kamerki są bezsensowne, bo zamiast się skupić na
    szerokim i niskim obszarze, który jest związany z jazda i w którym atakują piesi
    i rowery z dowolnej strony, to 2/3 obrazu to niebo i maska... dodatkowo żeby
    poszerzyć kąt widzenia mamy zwykle obiektyw rybie oko ok 120stopni na szerokość,
    a z palcem w d można by połączyć dwa obiektywy zwykłe po 90stopni i by dało
    razem 180 niezniekształcone.

    Znalazłem kamerkę która tak robi, jak bym chciał, ale nie jest samochodowa:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi
    =89978449&url=https://ozikam.pl/kamery-ip/kamera-ip-
    wi-fi-panorama-z-2-obiektywami-szeroki-obraz&ved=2ah
    UKEwjLgq6bnfuFAxWYSPEDHZgIBFEQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw0
    zCwr0E2pILMMsxRMT-Dxn

    pozdrawiam Krzysiek

  • 15. Data: 2024-05-07 16:38:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004420437749.html

  • 16. Data: 2024-05-07 16:43:10
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > udowodnienia prawidłowej jazdy, więc chyba rejestracja prędkości jest
    > ważna. Przynajmniej ja tak uważam, ktoś inny może mieć inne zdanie.

    Prędkości zarejestrowanej przez kamerkę nikt to celów dowodowych nie
    przyjmie, ani policjant na drodze, ani sędzia w sądzie. Natomiast z
    samego zapisu biegli potrafią oszacować prędkość dość dokładnie, więc
    jak pójdzie na grubo, to i tak skończy się z analizą nagrania przez
    biegłego.

  • 17. Data: 2024-05-08 11:11:46
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2024.05.07 o 16:38, nadir pisze:

    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004420437749.html

    ciężko stwierdzić na 100%, ale na oko patrząc po zrzutach ekranu z komentarzy to
    robi 4 pliki z kazdego kanału osobno, więc nie da się tak prosto połączyć do
    kupy w jedną np. panoramę, ale ogólnie może by cos z tego było, bo sa 4 prawie
    niezalezne kamerki, pytanie czy przynajmniej maja taką sama rozdzielczość i kąty
    widzenia, bo złożenie z kilku róznych rozdzielczości to trochę upierdliwe jest,
    a jak kąty beda rózne, to już masakra.
    Najbliżej do tego co bym chciał to znalazłem kiedyś kamerki Akeeyo, np.
    AKY-V360ST. Niestety tam głownym obiektywem jest superszerokokątne rybie oko
    prawie 180stopni, i co prawda obejmuje 360 stopni naokoło i nawet można wybrać
    fragment obrazu, który widac na ekranie, co jest fajnym bajerem, to nagranie
    idzie na kartę raczej całego okrągłego obrazu (mozna zmieniać 'okienko' podczas
    odtwarzania) i sie generalnie marnuje przestrzen na nagrywanie wnętrza kabiny.
    Dodatkowo oczywiście z obiektywem skierowanym w dół najlepsza jakość i
    rozdzielczość ma drążek zmiany biegów i kokpit, a najgorsza jakośc jest na
    brzegach, czyli to co moim zdaniem najważniejsze, czyli to co widać przez okna.
    Oczywiście przeglądanie potrzebuje ichniego softu, bo bez tego jest obraz z
    rybiego oka, więc raczej można zapomnieć o oglądaniu na tv bez komputera (np
    filmiki z ładnej trasy z wakacji).
    Jest jakaś wersja z dwoma obiektywami dająca obraz 360x360, ale dalej mamy
    brzegi rybiego oka rozwinięte z 20 pixeli na 200 w podglądzie. I oczywiście
    nagrywanie całej kabiny.
    Pozdrawiam Krzysiek