    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Date: Thu, 1 Oct 2015 10:14:05 +0200

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    BC700 jest dobra i tania, ale ...

    > 1.. Powinna ona być zdecydowanie dość inteligentna, i umożliwiać
    >przetestowanie ogniw, aby podać (choćby mocno przybliżoną) ich
    >rzeczywistą
    >pojemność. Wszak ta -- zmienia się, w miarę jak ogniwo ulega
    >nieuchronnemu
    >zużyciu.

    Ma rozne tryby, w tym i pomiar pojemnosci przy rozladowaniu,
    ale wymaga przy tym pilnowania, zapisywania i kalkulacji.
    Inaczej wynik sie pojawia, ale szybko znika.

    > 2.. Absolutnie niezbędna jest możliwość ładowania pojedynczego
    > ogniwa, acz
    >niekoniecznie całego ich pęku: tzn. wystarczy mi, aby choć jedna
    >"celka"
    >(wnęka?) była na to przeznaczona.

    Potrafi. Jedyne ograniczenie to takie, ze w prad w trzech gniazdach
    nie moze byc wiekszy niz w pierwszym.
    Przynajmniej tak pisza w instrukcji.

    > 3.. Ma też (raczej) być tam funkcja "rozładuj, po czym rozpocznij
    > ładowanie" --
    >która jest przydatna dla ogniw starszego typu.

    Ma.

    > 4.. Co do tych starszych typów, to choć już (jak się zdaje) Ni-Cd
    > sprzedawać
    >"nie wolno" (bo zabroniła babcia Unia) -- to jeszcze trochę ich mam,
    >i.... bardzo
    >sobie chwalę! Ale przydałaby im się "rewitalizacja"... A tak BTW:
    >może ktoś
    >słyszał, że gdzieś ta kadmówki kupić jeszcze się da? Hm, pewnikiem w
    >Chinach to
    >bez problemów, no ale sprowadzenie nie byłoby ani tanie, a już na
    >pewno nie
    >łatwe!

    Aliexpres, alibaba ?
    No chyba, ze na jakiegos kumatego celnika trafisz.

    A batimpex sprawdzales ?

    > 5.. Do niektórych zastosowań -- od aku znacznie lepsze są baterie,
    > przede
    >wszystkim: alkaliczne, no a podobno dobre ładowarki potrafią je
    >ładować? Przy
    >czym, jak słyszałem -- zachodzą tu pewne istotne wymogi, nieco
    >odmienne od tych
    >"akumulatorowych":

    Raczej bym nie liczyl na naladowanie. A juz na pewno nie do pelna.

    Byly kiedys tzw "akumulatory alkaliczne"/Alcava. Napiecie 1.5V.
    Ale jakos znikly z rynku.

    >a) Przede wszystkim alka-baterie mają tylko jedną zaletę nad aku
    >"z
    >prawdziwego zdarzenia": *znacznie* mniejszy prąd samo-rozładowania.
    >Czyli taka
    >przewaga uwidacznia się tylko i wyłącznie w przypadku używania ich w
    >urządzeniach biorących baaardzo mały prąd. Np. zegarkach, czy w
    >pilocie zdalnego
    >sterowania. Jeśliby ktoś je wpychał tam, gdzie pobór mocy jest spory,
    >znacznie lepsze są aku!

    Przy eneloopach to nie wiem czy taki znaczny, ale owszem - do zegarka,
    pilota czy kalkulatora, to chyba jednak lepiej baterie kupic.
    Starczy na lata, niedrogo.
    Ale na ladowaniu juz niewiele zyskasz.

    > 6.. Czy takie maszynki z zakresu "cen niskich" -- umożliwiają też
    > ładowanie
    >najnowszych ogniwek, np. litowych, czy też trzeba za to sporo
    >dopłacić?

    Raczej inna ladowarke kupic. Te ogniwa zreszta niekompatybilne
    wymiarowo.

    > 9.. A może ktoś zetknął się z rozwiązaniem idącym w stronę
    > wykorzystania PC-ta
    >jako "przedłużenia inteligencji" ładowarki? Czyli obudowa z "celkami"
    >do
    >włożenia ogniw, jakiś prościutki procesor wewnątrz, a cały trud
    >"myślenia
    >zaawansowanego" byłby przerzucony na duży komputer. Co miałoby wiele
    >zalet, z
    >możliwością najróżniejszych manipulacji softem, i parametrami
    >pracy... Widział
    >ktoś taki sprzęt?

    Hm, niby szybkie byc nie musi, ale coraz trudniej zmusic windowsa do
    obslugi urzadzen i pracy realtime.
    Wiec to raczej ladowarka z wlasnym procesorem, sterowana przez USB.

    Wychodzi mi na to, ze chcesz "modelarska" ladowarke.
    One miewaja duzo opcji ... i tylko kabelki do podlaczenia aku.

    >10.. Będę też głęboko wdzięczny za porady:
    >a) "co jeszcze" warto mieć w takiej maszynie, tzn. co wam się
    >baaardzo
    >przydaje, choć nikt by się nie spodziewał *przed* zakupem...

    Mozliwosc pracy w samochodzie - czyli zasilacz z gniazdka zapalniczki
    ?

    J.