  • Data: 2019-03-02 02:14:10
    Temat: Re: Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 01:30:27 +0100, Marek S napisał(a):

    > Ok, ale pogadajmy o liczbach.
    >
    > https://www.quora.com/Does-fast-charging-a-mobile-ph
    one-lead-to-a-faster-battery-drain

    > However, we're talking something like an 11% reduction in battery life
    > over two years (IIRC), and many people will swap out their phones for
    > newer, shinier ones before that.

    Ale liczb tam brak.
    Co to znaczy fast i normal ?

    Moze dla 1A jest ubytek 11%, a dla 2A jest ubytek 35% :-)

> [...]
    > odblokowywało szybsze ładowanie. Mierzyłem kiedyś jak to funkcjonuje w
    > kilku topowych smartfonach z QC, bo zależało mi aby w aucie poprawić
    > fabryczne rozwiązania w taki sposób by telefon z uruchomionym Yanosikiem
    > i nawigacją mógł się ładować a nie tylko wolniej rozładowywać. Wyniki
    > dla tych kilku smartfonów były identyczne:
    >
    > 1. Wymagane było zwarcie D+ i D- by zasygnalizować gotowość ładowarki na
    > większy prąd. W jednym przypadku to "zwarcie" wymagało drabinki
    > rezystorów by zapewnić konkretne napięcia na tych żyłach. Zwykłe zwarcie

    Bo tych pomyslow na sygnalizowanie bylo wiele, co firma to obyczaj,
    ale przez lata wypracowal sie prosty system ze zwarciem.

    > 2. Po odblokowaniu szybkiego ładowania następowała weryfikacja
    > rezystancji wewnętrznej źródła zasilania. W zależności od niej telefon
    > ładował się w jednym z 3 trybów: 200mA, 800-900mA lub max. dla danego
    > modelu - czyli 1.4A czy 2A.
    >
    > 3. Nie ma czegoś takiego jak piszesz poniżej, że pociągnie np. 100A.

    IMO - starsze telefony mialy te kontrole gorsza.
    Ale owszem - jak podlaczysz male ogniwo li-ion pod zasilacz 5.0V, to
    100A nie poplynie.
    Szczegolnie jak po drodze jest jeszcze cienki kabel i jakis tranzystor
    wlaczajacy.
    Ale wieksze ogniwo wiecej wezmie.

    > ...lecz zapewniam Cię, że elektronika smartfona ZAWSZE ograniczy prąd do
    > maksimum dla danego smartfona - nawet w przypadku zasilacza z zerową
    > rezystancją wewnętrzną.

    Strasznie male te wtyczki i trudno zmierzyc :-)
    ale jaki jest prad maksymalny np dla samsunga S4 ?

    > Sprawdziłem w fakturach. Kupiłem Nexusa 6p w grudniu 2015. Prawie
    > codziennie ładowałem go dedykowaną ładowarką (czyli w trybie szybkim).
    > Minęły 3 lata i bateria zaczęła dawać pierwsze oznaki niezadowolenia w
    > postaci takiej, że dość gwałtownie telefon w samochodzie, z uruchomionym
    > Yanosikiem i nawigacją - zaczął się rozładowywać. Zawsze było tak, że
    > powoli, ale ładował się.

    Ale czy to aby na pewno objaw zuzycia baterii ?
    Bo jesli pradu wplywa wiecej niz telefon potrzebuje, to nawet zuzyta
    bateria powinna sie ladowac.
    A jesli przestaje ... moze telefon wiecej zuzywa na potrzeby wlasne.
    Bo np program po upgrade lepiej procesor obciaza, czy wlaczyles LTE,
    czy np zmieniles operatora i nowy ma gorszy zasieg.

    > Druga rzecz, przy stanie baterii 20%, moment
    > uruchomienia prądożernej aplikacji zaczął skutkować wyłączeniem się
    > telefonu.

    O, i to juz jest objaw zuzycia.

    > Owszem, źle ale nie żyjemy w świecie idealnym. Chyba tylko przycisk do
    > papieru nie zużywa się. Wiem, że Twoja dociekliwość zaraz spowoduje, że
    > udowodnisz iż owy przycisk też się zużywa - ale błagam, nie brnij w tę
    > stronę. Rozmawiając o realiach:
    >
    > 1. Smartfon 3-letni, to zazwyczaj coś, co się wymienia.

    rozwoj elektroniki na szczescie przyhamowal, teraz moze nie byc powodu
    :-)

    > 2. Jeśli ktoś jest oszczędny, to jeśli zmiana w pojemności baterii po 3
    > latach powoduje dyskomfort, to kurde co za problem wymienić baterię
    > wartą 50zł na nową?

    Niewielki:
    https://www.youtube.com/watch?v=U0ePbtqaPVA

    Ale to byl telefon z wymienna bateria, sa modele w ktorych tak prosto
    sie nie da :-)

    J.