  • 11. Data: 2015-01-07 00:23:05
    Temat: Re: Jaka sprezarke kupic ??
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2015 07:49:13 +0100, Xen napisał(a):

    > Jaka sprezarke kupic do pompowania opon, przy okazji do materaca itp ??
    > Cena + - 100 zł

    Taką z Lidla. Poważnie. 3 lata gwarancji, cicha, w zestawie 3 dodatkowe
    końcówki do pompowania materaca. Cena 70 zł. Tyle, że trzeba upolować.

    Tu można zobaczyć dokładnie:
    http://fanlidla.pl/gazetka/2013.11.25.samochod/13340
    ,Mini,kompresor,samochodowy,na,zapalniczke

    Tu go nawet testowali i wygrał:
    http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/opony-
    felgi-2867/news-kompresor-dla-kazdego,nId,1531600

  • 12. Data: 2015-01-07 00:37:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Jan 2015 00:23:05 +0100, Piotrek napisał(a):
> [...]
    > Tu można zobaczyć dokładnie:
    > http://fanlidla.pl/gazetka/2013.11.25.samochod/13340
    ,Mini,kompresor,samochodowy,na,zapalniczke

    Klamia. Materac nie potrzebuje duzego cisnienia za to dosc duzo
    powietrza. Tu sie swietnie sprawdzaja turbinki - tez kiedys w lidlu
    byly.

    > Tu go nawet testowali i wygrał:
    > http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/opony-
    felgi-2867/news-kompresor-dla-kazdego,nId,1531600

    No, moze kiedys zaryzykuje.
    Te dwa pierwsze to jakos podobnie wygladaja.

    J.

  • 13. Data: 2015-01-07 06:59:47
    Od: Xen <x...@n...pl>

    Pisałem ze interesuja mnie na 230v

  • 14. Data: 2015-01-08 08:16:54
    Od: Xen <x...@n...pl>

    > Jest też prostszy model (bez zbiornika), z końcówkami, w tej samej cenie.
    > Czas pompowania pewno jedna-dwie minuty.
    > Ważne, że jest to kompresor bezolejowy.
    >
    > JK

    Mozesz podac link ???

  • 15. Data: 2015-01-08 17:55:53
    Od: Xen <x...@n...pl>

    A który byscie wybrali z tych:

    http://allegro.pl/stanley-kompresor-bezolejowy-sprez
    arka-6l-7element-i4934734069.html

    http://allegro.pl/stanley-kompresor-bezolejowy-sprez
    arka-zestaw-i4947290782.html

    http://allegro.pl/stanley-kompresor-bezolejowy-sprez
    arka-5l-8bar-fv-i4965368539.html

  • 16. Data: 2015-01-08 19:22:58
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 17:56:09 UTC+1 użytkownik Xen napisał:
    > A który byscie wybrali z tych:

> [...]

    daj sobie spokój z bezolejowymi. Podpowiedział Ci ktoś kto nie ma takiego kompresora
    a na jakimś forum usłyszał że takie są. W bezolejowych jest albo membrana albo
    plastikowy tłok. Ze sprężonym powietrzem jest tak że jak się go nie ma to uważa się
    go za mało przydatne. Ale jak już się ma to się okazuje że to genialna rzecz i obyć
    się bez niego nie sposób. Olejowy kupisz raz na całe życie. Będziesz potrzebował żeby
    15 godzin bez przerwy pracował to będzie jak niewolnik tyrał. Przy sprężaniu
    powietrze ma temperaturę w granicach stu stopni. Cylindra ani głowicy jak dotkniesz
    to się oparzysz. Takich warunków na dłuższą metę nie przetrzyma ani plastikowy tłok
    ani membrana. Jak nie będziesz go męczył to olej jak będziesz pamiętał wymienisz za 5
    lat. A jak zapomnisz to za 10 i nic mu nie będzie. Jak Ci olej w powietrzu
    przeszkadza to za kilka złotych zrobisz, jak nie masz dwóch lewych rąk, odolejacz.
    Niedawno napisałem jak zrobić taki za 15 złotych. Kupuj najtańszy olejowy ze
    zbiornikiem 25 litrów.

  • 17. Data: 2015-01-08 19:57:15
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-06 o 07:49, Xen pisze:
    > Jaka sprezarke kupic do pompowania opon, przy okazji do materaca itp ??
    > Cena + - 100 zł
    Naprawdę trzeba być wielkim optymistą żeby stwierdzić, że sprężarka
    olejowa z marketu wystarczy na całe życie. Ja to przerabiałem, kupiłem
    olejówkę 24 l i po pierwszej awarii w ramach gwarancji zwrócono mi
    pieniądze. Widocznie nie udało się jej naprawić.
    Wtedy kupiłem bezolejową Stanleya:

    http://allegro.pl/stanley-kompresor-bezolejowy-sprez
    arka-6l-7element-i4934734069.html.

    Jeśli nic nie lakierujesz, a potrzebna Ci jest tylko do napompowania kół
    albo materacy sprawdza się bardzo dobrze.

  • 18. Data: 2015-01-08 20:09:51
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 19:57:21 UTC+1 użytkownik TM napisał:
> [...]
    >
    > Jeśli nic nie lakierujesz, a potrzebna Ci jest tylko do napompowania kół
    > albo materacy sprawdza się bardzo dobrze.

    Miałeś pecha o ile historyjka nie jest zmyślona. ja nie miałem i od jakiś piętnastu
    lat morduję niskobudżetową sprężarkę z marketu i zabić jej nie mogą. A miała takie
    okresy w swoim życiu że klika lat pracowała co drugi dzień przez 10 i więcej godzin
    bez przerwy, podkręcona na 10 atmosfer. Oleju trochę zaczęła po tym morderczym
    okresie brać. Teraz jest do pompowania kół, do chłodzenia noża tokarskiego, do
    obdmuchiwania tokarki z wiórów, rzadko do lakierowania.

  • 19. Data: 2015-01-08 21:50:52
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-08 o 20:09, k...@g...com pisze:

> [...]
    okresie brać. Teraz jest do pompowania kół, do chłodzenia noża tokarskiego, do
    obdmuchiwania tokarki z wiórów, rzadko do lakierowania.
    Wiesz, już samo sugerowanie, że kłamię jest ...powiedzmy delikatnie,
    niegrzeczne. Ja nie napiszę o chłodzeniu noża tokarskiego powietrzem ze
    sprężarki, nawet na tokarce uniwersalnej, że to lekkomyślność i blaga ,
    no bo na karuzelówce to dopiero byłaby sztuka. Ale ad rem: piętnaście
    lat temu być może jedna na 10 sprężarek z marketu wytrzymywała takie
    obciążenie jak Twoja, ale pewnie zmyślasz :-).

  • 20. Data: 2015-01-08 22:47:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-08 o 21:50, TM pisze:
> [...]
    > lat temu być może jedna na 10 sprężarek z marketu wytrzymywała takie
    > obciążenie jak Twoja, ale pewnie zmyślasz :-).

    Doprowadzić czynnik chłodniczy do narzędzia, czy to w karuzelówce, czy
    zwykłej suportowej to chyba nie problem. Gorzej byłoby w maszynach
    wielowrzecionowych czy większych centrach obróbczych - ale one to
    miewały "od urodzenia".

    Inna rzecz mnie ciekawi: powietrze ma małą pojemność cieplną. Słabo
    widzę go w charakterze środka do schładzania. Nawet przy wykorzystaniu
    przemiany adiabatycznej, wykorzystując duże ciśnienie i mały otwór w dyszy.
    Nie prościej konewka z chłodziwem i wężyk od spryskiwacza?
    Chyba, że chodzi o skrawanie jakichś metali kolorowych albo nie-metali
    (drewno, tworzywa sztuczne).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam