  • 1. Data: 2014-10-12 12:59:58
    Temat: Jaki SSD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zastanawiałem sie czy do lapka (AMD a6) wziąc duży dysk SSHD czy mały SSD.
    Pop rzeczytanu waszych porad zdecydowałem sie na SSD - jako że da lepszy
    efekt przy prędkości włączaniu i pracy kompa.

    Dodatkowo teraz jest promocja na allegro - 20zł rabatu więc czas coś kupić.
    :)))
    (jeszcze 12 godzin za zakupy w aplikacji mobilnej)

    Co polecacie?

    http://allegro.pl/dyski-ssd-ssd-serial-ata-sata-
    123540?order=m&string=ssd&search_scope=category-1235
    39&bmatch=seng-v6-p-1-
    e-
    0904&a_text_f%5B82%5D%5B1%5D=128&a_text_f_enabled%5B
    82%5D%5B0%5D=1&a_text_f
    %5B82%5D%5B0%5D=120

    http://tiny.pl/q63wl

    Nie jestem maniakiem - to czy predkosc bedzie 10% mniejsza czy wieksza nie
    ma dla mnie az tak wielkiego znaczenia.

    Wazniejsza jest dla mnie bezawaryjnosc.

  • 2. Data: 2014-10-12 13:12:08
    Temat: Re: Jaki SSD
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia 12 Oct 2014 10:59:58 GMT, Budzik napisał(a):

    > Nie jestem maniakiem - to czy predkosc bedzie 10% mniejsza czy wieksza nie
    > ma dla mnie az tak wielkiego znaczenia.

    Nie szalej tak, bo przez to, ze nie masz tam kontrolera SATA III (no chyba, ze masz?)
    juz
    na start bedzie tylko 50% wydajnosci ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-10-12 14:24:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik R.e.m.e.K p...@w...pl ...

    > Nie szalej tak, bo przez to, ze nie masz tam kontrolera SATA III (no
    > chyba, ze masz?) juz na start bedzie tylko 50% wydajnosci ;-)

    A skąd ja mam to wiedzieć :) Można gdzieś to odczytać w panelu sterowania?
    Lapek to dokładnie Acer Aspiro 5560.

    Za chiny nie mogę znaleźć info, czy obsługuje SATAIII - gdzies na forum
    ktos pisał, ze obsługuje SATA.

  • 4. Data: 2014-10-12 15:21:04
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 12/10/2014 13:24, Budzik wrote:

> [...]
    > Lapek to dokładnie Acer Aspiro 5560.
    >
    > Za chiny nie mogę znaleźć info, czy obsługuje SATAIII - gdzies na forum

    Sprawd chipset jakims programem, np. CPUZ. Swoja droga googlanie Aspire
    zamiast Aspajro mogloby poprawic rezultaty ;-)

    --
    Pozdr

  • 5. Data: 2014-10-12 18:07:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik G Nowak g...@c...ac.uk ...

    > Sprawd chipset jakims programem, np. CPUZ. Swoja droga googlanie
    > Aspire zamiast Aspajro mogloby poprawic rezultaty ;-)

    Pytalem dobrze, tu wpisałem źle. :)

    Z CPU-Z

    Chipset:
    AMD K12 Bridge rev 0
    Southbridge: AMD 07 FCH rev 2.3

  • 6. Data: 2014-10-12 19:26:14
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 12/10/2014 17:07, Budzik wrote:
    > Użytkownik G Nowak g...@c...ac.uk ...

    > Pytalem dobrze, tu wpisałem źle. :)
    >
    > Z CPU-Z
    >
    > Chipset:
    > AMD K12 Bridge rev 0
    > Southbridge: AMD 07 FCH rev 2.3

    To wersja z tej dekady? Wg google laptop ma a60, wiec tak, ma 6Gpbs. Z
    reszta, czy to takie wazne? I tak nie da sie kupic dysku na Sata 3Gbps.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2014-10-12 21:41:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik G Nowak g...@c...ac.uk ...

    > To wersja z tej dekady? Wg google laptop ma a60, wiec tak, ma 6Gpbs. Z
    > reszta, czy to takie wazne? I tak nie da sie kupic dysku na Sata 3Gbps.

    Chyba z tej dekady.
    Tak jak pisales - czterordzenowy A6, 6GB pamieci.

    co to znaczy ze nie da sie kupic dysku SATA3?
    To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly inne
    podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?
    Bo przestaje rozumiec sprawe :)

  • 8. Data: 2014-10-12 21:57:19
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 12/10/2014 20:41, Budzik wrote:

    > co to znaczy ze nie da sie kupic dysku SATA3?

    Sata 3Gbps = Sata II gen
    Sata 6Gpbs = Sata III gen

    > To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly inne
    > podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?
    > Bo przestaje rozumiec sprawe :)

    Zawsze warto. Nie takie zlomki otrzymaly drugie zycie po instalacji SSD ;-)

  • 9. Data: 2014-10-12 22:34:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Budzik pisze tak:

    > To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly
    > inne podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?
    > Bo przestaje rozumiec sprawe :)

    Zawsze warto do laptopa. Mój N130 już tyle razy upadł, że aż dziw że
    nie sypie bad sectorami. A mając ssd nie ma strachu.

    --
    Piter

  • 10. Data: 2014-10-13 09:09:23
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-10-12 21:41, Budzik pisze:
    > Użytkownik G Nowak g...@c...ac.uk ...

    > Chyba z tej dekady.
    > Tak jak pisales - czterordzenowy A6, 6GB pamieci.
    >
    > co to znaczy ze nie da sie kupic dysku SATA3?

    Da się tylko będzie działał troszkę wolniej od deklarowanej.

    > To warto brac te SSD czy nie ma sensu bo i tak beda go blokowaly inne
    > podzespoly i lepiej wziac duzy SSHD?

    Bierz SSD i się nie zastanawiaj, jedynie co możesz to nie inwestuj w
    najnowsze wersje tylko warto taniej za to większy.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl