  • 51. Data: 2010-01-17 20:31:11
    Temat: Re: Jaki dysk kupić? - teraz problem z instalacją
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "mea" napisał/a:

    > Gdybyś uważnie czytał, to wiedziałbyś, że BIOS ten dysk widział.

    I ten fakt wskazuje na to, że problem raczej nie leży w zasilaniu.

    JoteR

  • 52. Data: 2010-01-17 20:37:00
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    mea pisze:
    > Wkradła się chyba nieścisłość.

    > Chodziło mi o to, że dochodził do ekranu z napisem "Windows XP".
    > Do pulpitu z ikonkami nie dochodził.

    A ikona KOSZ była?

    --
    animka

  • 53. Data: 2010-01-17 20:38:41
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-01-17 21:37, Animka napisał/a:

    > A ikona KOSZ była?

    Serio pytasz? ;-)

    --
    Cz.

  • 54. Data: 2010-01-17 20:45:22
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-01-2010 o 19:21 mea napisał na pl.comp.pecet:

    > Jestem właśnie po próbie z pożyczonym dyskiem
    > SATA 160 GB firmy Samsung.

    Czy na tym dysku był system?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 55. Data: 2010-01-17 20:47:57
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik mea napisał:

    > Po włączeniu komputera dysk był widoczny w BIOSie
    > jako Third Master (w komputerze są już 2 dyski EIDE).
    > Komputer dochodził do wyświetlenia strony Windows XP
    > i dalej wisiał.

    A system startowal z dysku podpietego?
    Czy ten podpiety dysk jest czysty?

    > Po ponownym uruchomieniu wyświetliła się strona pozwalająca
    > na wybór trybu awaryjnego. Po wyborze tego trybu ekran był
    > czarny, a w górnym lewym rogu migał kursor i nic się dalej nie działo.
    >
    > Wyjęcie kabelka ze slotu SATA niczego nie zmieniło.

    Wot ciekawostka :)
    A powinno, to znaczy dysk powinien nei byc juz rozpoznawany w BIOSie.
    Bez wzgledu na to, czy wyjelas "zasilanie" czy "kabelek sygnalowy".

    > Dopiero odpięcie od tego dysku zasilania spowodowało,
    > że system ściągnął się normalnie.

    Sciagnal?

  • 56. Data: 2010-01-17 21:19:23
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > Czy na tym dysku był system?
    Nie, był pusty, po usunięciu przez delete starych danych.
    Dysk był używany na innym komputerze pod Win XP Pro,
    sformatowany jako NTFS. Systemu nigdy na nim nie było.

    Boot w BIOSie wskazywał na dotychczasowy dysk (EIDE)
    z systemem. Windows XP było "rozpoznawane", bo
    wyświetlała się strona z wielkim napisem "Windows XP",
    a przy jednej z prób nawet przez chwilę przesuwały się
    te niebieskie krótkie paski, które zawsze się przesuwają.
    Ale potem zniknęły i nic się dalej nie działo.
    Do pulpitu z ikonami nie dochodził.

    Pozdrawiam
    mea

  • 57. Data: 2010-01-17 23:15:48
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-01-2010 o 22:19 mea napisał na pl.comp.pecet:

    > Boot w BIOSie wskazywał na dotychczasowy dysk (EIDE)

    W Biosie, w sekcji "IDE Configuration" powinno być ustawione:
    Onboard IDE Operate Mode - Enhanced Mode
    Enhanced Mode Support On - P-ATA + S-ATA
    Jest tak?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 58. Data: 2010-01-18 16:43:42
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Dzięki za odpowiedź.

    > W Biosie, w sekcji "IDE Configuration" powinno być ustawione:
    > Onboard IDE Operate Mode - Enhanced Mode
    > Enhanced Mode Support On - P-ATA + S-ATA
    > Jest tak?

    Tak. Dokładnie pokazuje się:
    Onboard IDE Operate Mode [Enhanced Mode]
    Enhanced Mode Support On [S-ATA]
    IDE Detect Timeout (Sec) [35]

    Zaskoczyło dopiero wtedy gdy z napędu DVD-ROM
    został wyjęty nie tylko wtyk zasilania (jest niezbędny
    do zasilania dysku SATA poprzez przedłużacz czy
    przejściówkę), ale także taśma danych.
    System XP napisał, że den dysk znalazł. Mogę go
    oglądać pod Windows Explorerem, przenosić pliki
    lub foldery na niego i z niego.
    Bardzo się cieszę.

    Teraz muszę spowodować by ten dysk SATA był
    bootujący i nagrać na niego WinXP Pro.
    BIOS go oczywiście wymienia na liście dysków,
    ale nie pojawia się wśród urządzeń na liście BOOT.

    Pozdrawiam
    mea

  • 59. Data: 2010-01-18 17:12:27
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    To też już jest OK.:-) Po prostu należało wejść w pozycję
    Hard Disk Drives a tam są wszystkie 3 dyski i możliwość
    zmieniania ich kolejności.
    Mam nadzieję, że teraz uda mi się zainstalować WinXPPro
    na SATA, a potem wybierać, z którego dysku chcę bootować.
    Gdy to wszystko będzie ładnie chodziło, kupię nowy dysk.

    Wszystkim którzy zainteresowali się moim problemem
    i udzielali mi cennych rad bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam
    mea

  • 60. Data: 2010-01-18 19:03:30
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Mam jeszcze pytanie odnośnie grzania się dysków.
    Do tej pory moje 2 dyski EIDE były zainstalowane
    w ten sposób, że była między nimi przerwa.
    Ten trzeci dysk SATA na razie leży obok komputera.
    Jednak na stałe, z uwagi na brak miejsca, muszę go
    zainstalować pomiędzy tamtymi.
    Obawiam się czy nie będą się za bardzo grzały.
    Czy można jakoś sprawdzać temperaturę dysków
    i czy są jakieś graniczne wartości temperatury?
    Jak może się objawiać ich przegrzanie?

    Pozdrawiam
    mea