eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2018-12-31 10:14:15
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 08:18:32 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:

    > To jest bardzo stara książka

    Z tego co pamiętam, chyba została wydana w 1998 roku (patrzę
    w Intenetach, i polskie wydanie pochodzi z 2000 roku).
    Struktura i Interpretacja Programów komputerowych miała pierwsze
    wydanie w 1984 roku, a drugie wydanie pochodzi chyba z 1992,
    i jakoś się kurde nie zestarzała.
    Książka Petera Norviga, https://github.com/norvig/paip-lisp, wydana
    w 1992, wciąż się doskonale czyta (nawet jeśli pewne Common Lispowe
    idiosynkrazmy trącą już myszką)
    Dialogi Platona powstały 2500 lat temu, a wiele jego diagnoz
    społecznych czyta się tak, jakby to było napisane wczoraj.
    "Język ANSI C", który miał drugie wydanie w 1988 roku,
    wciąż pozostaje całkiem aktualnym podręcznikiem.

    Nawet katalog Ikei się tak szybko nie starzeje.

    > jeśli chodzi o Stroustrupa, to dla
    > początkujących na prawdę fajnie napisana jest "Programowanie. Teoria i
    > praktyka z wykorzystaniem C++" Na stronie Heliona, znajdziesz sobie
    > fragment i możesz sam ocenić język i sposób przekazania dla
    > początkujących http://helion.pl/view/8528E/pcppt2.htm

    Zajrzałem.

    Kurde, kalkulator facet robi.

    W SICP jest różniczkowanie symboliczne, symulator obwodów
    logicznych, interpreter Prologa i kompilator.
    W PAIP są programy, które na podstawie słownych zadań z podręcznika
    do matematyki formułują układy równań, które potem rozwiązują,
    algorytmy wyszukujące optymalną trasę oraz systemy ekspertowe.

    A tutaj kalkulator.

    W mojej ocenie C++ jest językiem, który sprawia, że proste rzeczy
    stają się na tyle trudne, że o zaawansowanych można w ogóle zapomnieć.