eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
  • Data: 2019-01-10 11:39:35
    Temat: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    ciąg, którego nie da się rozwijać. Poprosiłem o implementację nowego wymagania w tym
    samym "projekcie". Pokażesz? Przecież stwierdziliśmy, że kod jest lepszy od słów.

    > Toteż chyba zamiast kodu będziesz się musiał zadowolić śmiesznym obrazkiem:
    > https://xkcd.com/1425/

    Nie, jednak poproszę o kod. Napisałeś program, który dodaje kwadraty pierwszych
    siedmiu liczb pierwszych. Ja proszę o implementację dodatkowego wymagania:

    "a te liczby, które nie są pierwsze, też można do siebie dodać"

    W czym problem?

    > To nie jest "zmiana wymagania".
    > To jest inny program

    W Twoim języku. I to jest właśnie jego ograniczenie.
    Ale w imperatywnym przykładzie Fira to nie byłby inny program, tylko ten sam program,
    z dodatkowym kodem implementującym to dodatkowe wymaganie.
    I dlatego to jest przykład na ukryty koszt (do zapłacenia w przyszłości, czyli
    normalny dług techniczny) rozwiązań, które promujesz.

    Dlatego dziękuję, ale nie, dziękuję.