    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki lakier nabłyszczający?
    Date: Sat, 27 Sep 2014 00:27:38 +0200

    W dniu 2014-09-26 22:48, Piotr Kosewski pisze:

    > Żal mi monitora trochę. ;)

    Aaaa... no tak... Sporo osób ogranicza egzystencję zdjęć do dysku HD.
    Mała dygresja mnie naszła: niedawno znajoma lamentowała, że straciła
    zdjęcia lata gromadzone bo dysk się zepsuł :-) Ręce mi opadły.. z kilku
    powodów, których chyba nie ma po co tutaj wymieniać :-D Jednakże jedna
    rzecz mnie zastanawia: po co robić zdjęcia, które potem są "gdzieś" na
    dysku i zwykle nawet nie katalogowane?

    > W ostatnich 5 latach wydrukowałem na papierze może ze 30 zdjęć. Połowy
    > nie mam (może zaginęły, może u kogoś wiszą - nawet nie śledzę).

    No więc właśnie... mamy inne podejście. W ostatnim tygodniu wydrukowałem
    ponad 100, choć większość nie dla siebie.

    > Przede wszystkim stosując "impregnat" (np. z tej fiksatywy) zmieniasz
    > kolory i ogólny wygląd zdjęcia tak czy inaczej.

    No i o to mi chodzi.

    > Większość z tych 30 zdjęć, które wydrukowałem była czarno-biała.
    > Niekoniecznie zależało mi, żeby się jakoś szczególnie błyszczały.

    No dobrze, ale teraz skupiamy się na dyskusji trochę nie w tą stronę.
    Wątek jest na temat doboru fiksatywy do moich potrzeb a tymczasem gadamy
    o tym, że Ty nie drukujesz zdjęć więc nie masz pojęcia co będzie
    odpowiednie :-D

    > j/w - nie każdemu zależy na błyszczeniu, więc matowność nie musi źle
    > świadczyć o jakości tego środka.

    No co Ty piszesz? Jeśli lakier błyszczący jest matowy to jest ok, wg
    Ciebie? Czy jeśli do malowania ściany w domu kupisz zieloną farbę a w
    puszce będzie czerwona, to też będzie Ci wsio ryba?

    > Ponieważ nie drukuję, nie mam wielkiego doświadczenia z preparatami.
    > Używałem tylko jednego - Lyson Print Guard. Akurat siedziałem w Lądku
    > i był pod ręką (firma z UK).

    No i z tym mam kłopot. Za granicą jest cały wybór tego typu preparatów a
    u nas pustynia... Nie używam tego ton aby opłacało się ściągać, a już ww
    szczególności, że i tak nie wiedziałbym jakie się sprawdzą.

    > Opinie na forach są raczej przychylne -
    > łatwo je znajdziesz np. na dpreview. Trudniej będzie Ci znaleźć sam
    > produkt w Polsce, ale istnieją alternatywy.

    Oj, wiele razy to czytałem / słyszałem. A tytuł mojego wątku prosi o
    podanie konkretów.

    Marek