    Date: Sun, 28 Sep 2014 00:02:16 +0200
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki lakier nabłyszczający?

    On 2014-09-27 00:27, Marek wrote:
    > Aaaa... no tak... Sporo osób ogranicza egzystencję zdjęć do dysku HD.

    Ogromna większość. Co w tym dziwnego?

    > Mała dygresja mnie naszła: niedawno znajoma lamentowała, że straciła
    > zdjęcia lata gromadzone bo dysk się zepsuł :-) Ręce mi opadły.. z kilku

    Dygresja jest tak dziwna, że chyba nie do końca rozumiem sens jej
    przytoczenia... No chyba że naprawdę tak Cię naszła nagle i chciałeś
    się podzielić...

    > powodów, których chyba nie ma po co tutaj wymieniać :-D Jednakże jedna
    > rzecz mnie zastanawia: po co robić zdjęcia, które potem są "gdzieś" na
    > dysku i zwykle nawet nie katalogowane?

    A po co drukować zdjęcia, które potem leżą w pudłach? (choćby
    i dobrze katalogowane)

    Ja robię zdjęcia z 3 podstawowych powodów:
    1) żeby je oglądać od czasu do czasu,
    2) żeby się nimi podzielić (online),
    3) żeby je sprzedać (też online).

    Drukowanie nie ma dla mnie żadnej wartości poza tą, że można sobie
    fotkę powiesić na ścianie i nie ciągnie prądu. Dlatego wydrukowałem
    tylko 30 (z kilkunastu tysięcy). Mam mało ścian.

    > No dobrze, ale teraz skupiamy się na dyskusji trochę nie w tą stronę.
    > Wątek jest na temat doboru fiksatywy do moich potrzeb a tymczasem gadamy
    > o tym, że Ty nie drukujesz zdjęć więc nie masz pojęcia co będzie
    > odpowiednie :-D

    Gadamy o tym, po co Ty potrzebujesz takiego preparatu, bo wtedy będzie
    Ci może łatwiej coś dobrać. Albo zupełnie odradzić...
    Np. nie podoba Ci się to, że zabezpieczone zdjęcie lepi się do szkła.
    No lepi się i już. Pewnie nikomu to nie przeszkadzało wcześniej, bo po
    co "fixować" fotkę pod szkło? Wszystkie wydrukowane zdjęcia chcesz
    traktować takim preparatem? Poważnie?

    > No i z tym mam kłopot. Za granicą jest cały wybór tego typu preparatów a
    > u nas pustynia... Nie używam tego ton aby opłacało się ściągać, a już ww
    > szczególności, że i tak nie wiedziałbym jakie się sprawdzą.

    Za granicą jest też cały wybór gatunków bananów, a u nas tylko pastewne
    z gazowni. Takie są uroki życia w biednym kraju.

    > Oj, wiele razy to czytałem / słyszałem. A tytuł mojego wątku prosi o
    > podanie konkretów.

    No to podałem konkret. Nie przetestujesz w Polsce, ale możesz kupić
    gdzieś indziej, jeśli starczą Ci dobre recenzje. Ekonomiczna przesyłka
    z UK idzie tydzień i kosztuje kilka funtów.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski