  • 21. Data: 2014-01-03 10:51:12
    Temat: Re: Jaki laptop do 1500zl z USB 3.0 i integra?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-02, o godz. 23:47:55
    Jan Stożek <c...@c...pl> napisał(a):

    > ATSD, to jaki sens ma gigabit w laptopie? W serwerach, to
    > rozumiem i 10G, ale u end-usera?

    Dokładnie. Zwłaszcza że często przy dyskach 5400rpm.
    Inna sprawa że czasami można przedobrzyć. Kupując XPS-a nie sprawdziłem
    i okazało się że ten laptok ma tylko WiFi. A karty ethernet nie ma. A
    że jest mi dość często niezbędna do pracy - ot żeby podpiąć się pod
    jakieś urządzenie sieciowe w celu konfiguracji - skończyło się na
    karcie USB<>Ethernet.

    Zdrówko

  • 22. Data: 2014-01-03 13:02:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 23:47:55 +0100, Jan Stożek napisał(a):

    (ciach...)
    > ATSD, to jaki sens ma gigabit w laptopie? W serwerach, to
    > rozumiem i 10G, ale u end-usera?

    Coby mieć backup na domowym NAS? Mówisz, że serio różnicy nie ma w czasie
    kopiowania?

    [ Szczerość. Zaleta, przez wielu nazywana chamstwem. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 23. Data: 2014-01-03 13:54:07
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Dnia Thu, 02 Jan 2014 23:47:55 +0100, Jan Stożek napisał(a):
    > (ciach...)
    > Coby mieć backup na domowym NAS? Mówisz, że serio różnicy nie ma w czasie
    > kopiowania?

    Mam NAS domowy i jadę po WiFi, powód ? lenistwo bo nie chce mi się kabla
    podpinać :)

  • 24. Data: 2014-01-03 14:17:34
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-03, o godz. 13:02:29
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Dnia Thu, 02 Jan 2014 23:47:55 +0100, Jan Stożek napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Coby mieć backup na domowym NAS? Mówisz, że serio różnicy nie ma w
    > czasie kopiowania?

    Codziennie robisz backup całego dysku? Czy raczej tylko ważne plikialbo
    backup przyrostowy? Poza tym w laptopach większość dysków to nadal
    tradycyjne HDD i to często 5400. Problemem jest raczej wydajność dysku
    w laptopie a nie interfejsu sieciowego. Ja z laptoków robię backup
    częściowy po WiFi - nie chce mi się po prostu podłączać do laptoków
    kabelka.

    Zdrówko

  • 25. Data: 2014-01-03 14:22:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 13:54:07 +0100, Chris napisał(a):

    > Mam NAS domowy i jadę po WiFi, powód ? lenistwo bo nie chce mi się kabla
    > podpinać :)

    To Tobie gigabit nie potrzebny. :)

    [ Szczęście ma swoje sposoby, by się od każdego odwrócić. ]
    [ (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

  • 26. Data: 2014-01-03 14:32:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 14:17:34 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Codziennie robisz backup całego dysku?

    Nie.

    > Czy raczej tylko ważne pliki albo backup przyrostowy?

    Ja z laptopa nie korzystam na codzień. Wobec czego jeżeli już zachodzi
    kopiowanie, to w sytuacji przygotowania się do jakiegoś wyjazdu, zrzucenia
    danych po powrocie. Wtedy to tego potrafi u mnie latać sporo

    > Poza tym w laptopach większość dysków to nadal
    > tradycyjne HDD i to często 5400. Problemem jest raczej wydajność dysku
    > w laptopie a nie interfejsu sieciowego.

    So swojego akurat pakowałem AFAIR 7200 rpm. Zresztą - co za problem
    sprawdzić? Ten sam zestaw danych, ten sam komputer odbiorczy (tam będzie
    wpadać na 2×7200rpm w RAID0), raz kopiowanie po Gigabicie, restart,
    kopiowanie po 100 Mbit. :)

    > Ja z laptoków robię backup częściowy po WiFi - nie chce mi się po prostu
    > podłączać do laptoków kabelka.

    Ja nie twierdzę, że trzeba koniecznie po kabelku. Część osób z laptopa
    korzysta jako z podstawowego narzędzia pracy, część osób w różnych miejscach
    korzysta z zasobów poprzez sieć - właśnie po to, by ograniczyć ilość
    krążących wersji. Próbowałem swego czasu robić skład linkując grafiki
    udostępnione na NASie po 100 Mbit - dziękuję, postoję, więcej nie chcę. Po
    gigabicie było już lepiej, ale też bez szału. :)

    [ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być ]
    [ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy. (JoeMonster.org) ]

  • 27. Data: 2014-01-03 14:59:47
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > To Tobie gigabit nie potrzebny. :)

    Jako domowy nie, kompy firmowe tak :)

  • 28. Data: 2014-01-04 13:25:14
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Przemysław Ryk napisał w piątek, 3 stycznia 2014
    13:02:

    > Dnia Thu, 02 Jan 2014 23:47:55 +0100, Jan Stożek napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Coby mieć backup na domowym NAS?

    Jest to niewątpliwie jakiś powód.

    > Mówisz, że serio różnicy nie ma w czasie kopiowania?

    A gdzie ja coś takiego mówię? Różnica jest, to oczywiste.
    Pytanie tylko, czy w Twoim konkretnym przypadku - biorąc pod uwagę
    ilość kopiowanych danych i czas, który jesteś skłonny poświęcić na tę
    operację - jest to różnica znacząca.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 29. Data: 2014-01-04 18:12:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 04 Jan 2014 13:25:14 +0100, Jan Stożek napisał(a):

    > Jest to niewątpliwie jakiś powód.

    :)

> [...]
    > Pytanie tylko, czy w Twoim konkretnym przypadku - biorąc pod uwagę
    > ilość kopiowanych danych i czas, który jesteś skłonny poświęcić na tę

    Zdecydowanie. :)

    [ Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) ]
    [ (http://bash.org.pl/51069) ]

  • 30. Data: 2014-01-30 15:53:04
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Chris wrote:
    > Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Mam NAS domowy i jadę po WiFi, powód ? lenistwo bo nie chce mi się kabla
    > podpinać :)

    Pewnie mieszkasz w domu jednorodzinnym, albo gdzieś na wiosce. Obecnie w
    przeciętnym bloku mieszkalnym (a większość obywateli naszego kraju
    mieszka w blokach) jest tyle sygnałów WiFi, że w praktyce transer WiFi
    N300 wynosi 2-3 MB/sek.