  • Data: 2015-03-29 03:53:33
    Temat: Re: Jaki pierwszy "prawdziwy" aparat
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-03-28 17:31, mt wrote:
    > Które używane z obiektywami typu 18-55/3.5-5.6 nie dają praktycznie
    > żadnej przewagi nad kompaktem z mniejszą matrycą i jaśniejszym szkłem, a

    Jakto nie?! :o

    > lustro z kitem będzie znacznie większe, więc jeżeli pytający rozważa też
    > telefon, to raczej zależy mu na poręczności. Co do RX100, to za 1500 zł
    > można kupić wersję I, która już od dłuższego czasu nie jest produkowana
    > (podobnie jak XZ-2, więc co to za argument?). Poza tym wersje I i II

    Ogarnij trochę rzeczywistość przed takim odważnym komentarzem...
    Sony produkuje wszystkie trzy RX100. To są aparaty z różnych segmentów
    cenowych.

    > były mocno średnie i ciemne na długim końcu, co przy 20 mpix na matrycy
    > 1' powodowało, iż dyfrakcja na pełnej dziurze w pozycji tele degradowała
    > już obraz.

    Bez przesady. Obiektyw w wersjach I i II ma 70/4. Przy takiej przesłonie
    jeszcze nie ma tragedii.
    No chyba że chciałeś taką ogólną prawdę życiową wygłosić, to się
    zgadzam. Dygrakcja degraduje jakość obrazu niezależnie od parametrów...

    > Jak ktoś chce mieć jedno urządzenie, które ma zawsze przy sobie to nie
    > jest taki bezsens. Cena jest wysoka, ale podobnie wyceniony jest nowy

    Jak dla mnie to ten CM1 to jest 10% aparatu i w porywach może z 1/3
    smartfona. "Jednym urządzeniem" bym tego nie nazwał.
    W szczególności CM1 "jest" także telewizorem, wibratorem, latarką
    i tak dalej.
    W tej samej cenie można mieć jeden z najlepszych kompaktów ostatnich
    lat i jakiś zupełnie przyzwoity telefon. Może będą trochę większe,
    ale przynajmniej będą spełniały swoje role.

    > Iphone. Pod względem fotograficznym to ten Panas bije na głowę każdy
    > inny telefon i większość kompaktów. Poza tym na rynku telefonii ceny
    > mają to do siebie, że szybko spadają.

    Pod względem jakości zdjęć - pewnie tak. Tyle że to nie jakość zdjęć
    decyduje o klasie aparatu, a z tego CM1 taki aparat jak ze mnie
    baletnica.

    pozdrawiam,
    PK