  • Data: 2020-01-09 23:14:53
    Temat: Re: Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/01/2020 22:40, Animka wrote:
    > Napisałam ,że u mnie filmy mają tyle a tyle MB.

    Nie nie, ja nie o tym, napisałaś że oglądasz mp4 a nie H.264. To
    wymagało wyjaśnienia bo to bzdura.

    > Jeżeli tak napisałam to
    > znaczy, że tak jest.

    Tylko że filmy o rozmiarze 700MB obecnie to jest jakośc DVD, czyli
    zeszła epoka. Po to wymyślono *nowsze* formaty aby podnosić jakość. Ale
    zapotrzebowanie rośnie szybciej, więc współcześnie filmy już 700Mb nie
    zajmują, tylko dużo więcej. W ten sposób filmy w FullHD już się nie
    mieszczą na 700MB ale też są zdecydowanie mniejsze niż BluRay choć mają
    jakośc BR. Kompromis odnalazł się w połowie drogi.

    > To, że użytkownikom mającym "wielkie" i zapchane
    > dyski to nie pasuje (bo sami mają na swoich dyskach filmy gdzie jeden
    > film to ok. 2 GB) to już mnie nie obchodzi.
    > Ich sprawa.

    Niezupełnie, to sprawa jakości, rozdzieczości, kompromisów, audio itd
    itp. Nie każdy silnie skompresowany film jest kiepskiej jakości, ale
    kiespkich jest zdecydowanie więcej, ludzie nie ogarniają suwaka
    speed/quality a co dopiero nastu innych od kompresji.

    PS. Porządnie skompresowany film w jakości znakomitej to nie 2GB tylko
    10GB+. Sorry, takie czasy.