  • 21. Data: 2014-09-02 17:39:59
    Temat: Re: Jakie chłodzenie pod Core i5-2500?
    Od: "LP" <l...@u...pl>

    Użytkownik "miab"

    > Jeże już to koło 100zł
    > Arctic Cooling Freezer I11 albo
    > Arctic Cooling Freezer 13
    > na pewno cichsze i lepiej schładzają.

    Oczywiście, droższe i większe lepiej schładzają i teoretycznie powinny być
    są cichsze, ale ja mówię o tym, że czasami (nie tak wcale rzadko) wystarczy
    tańszy i mniejszy, a w pewnym zakresie temperatur równie cichy.

    --
    LPPL

  • 22. Data: 2014-09-02 18:11:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Sep 2014 17:29:28 +0200, LP napisał(a):

    > Pasywne chłodzenie nie jest żadnym wyjściem, bo i tak potrzeba wentylatorów,
    > które przewentylują budę, a są one bardziej słyszalne

    G... prawda. Do mocy 70W na procku i grafie biernie chłodzonej ok. 20W (lub
    grafie on-board) wystarczy jeden wiatrak, ten w spodzie zasilacza. Jak jest
    automatycznie regulowany i masz dodatkowo dysk na zawieszeniu albo SSD to
    błoga cisza...
    Jakby dorobić tunel powietrzny między radiatorem procka a wlotem tego
    wiatraka w dnie zasilacza to zapewne rozwiązanie by starczyło nawet do 100W
    mocy procka.
    --
    Jacek

  • 23. Data: 2014-09-02 19:40:53
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Chris ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > Mam 120GB na W8.1 i system + open office + parę małych programów +
    > Diablo 3 + ROS i koniec miejsca a miałem jeszcze BF4 ale już musiałem
    > przewalić na HDD po ostatnim DLC bo zbrakło miejsca.

    Ja pod OS używam od paru lat pierwszego WDC Raptora 36GB i spokojnie
    daje radę z 64-bitowa siódemką... Soft instaluje na większym dysku
    Samsunga. Myślę, że zmiana na SSD 120GB byłaby na wyrost, przy moim
    obecnym podejściu (ale pewnie na takim się skończy). :)

    Wpadł mi w oko używany Corsair FORCE GT 120GB. Co o nim myślicie?

    Pzdr, OMSON

  • 24. Data: 2014-09-02 19:58:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 02 Sep 2014 14:03:52 +0200, GAD Zombie napisał(a):

    > U mnie i tak najgłośniejsze to są wentylatory (dwa) na tym pieprzonym
    > Radeonie. Jak włączy się grę, to zwariować można. Natomiast szum z
    > wentylatora na procesorze jest ledwie słyszalny (mam porównanie, bo
    > wcześniej nie miałem Radeona).

    Może nie jestem na bieżąco ale wiele grafik miało swoje (może nieznacznie
    gorsze) odpowiedniki biernie chłodzone. A poza tym, jak ktoś już się upiera
    mieć "gorącą" grafikę to niech przemyśli przeróbkę (niezbyt skomplikowaną)
    na chłodzenie bierne ale zaprojektowane z sensem, to znaczy tak by żeberka
    radiatora wystawały poza obrys karty co uruchamia konwekcję w pełnej
    wydajności. Z reguły *nad* kartą jest mnóstwo niewykorzystanego w skrzyni
    miejsca.
    Ale konstrukcjoniści od kart projektują swoje produkcje tak by wyglądały
    możliwie groźnie, do czego wielka ilość wiatraków, najlepiej świecących
    znakomicie się nadaje.
    --
    Jacek

  • 25. Data: 2014-09-02 20:46:56
    Od: "LP" <l...@u...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest
    > automatycznie regulowany i masz dodatkowo dysk na zawieszeniu albo SSD to

    Eeee, to twoja g.. prawda. Było już niedawno o tym pisane przy innej okazji
    Fizyka ucha mówi, że jeśli w obudowie pracuje kilka wiatraków, to słyszymy
    zawsze ten najgłośniejszy ( o tym pisał wyżej GAD Zombie ). Zatem
    twierdzenie, że jeden wiatrak pracujący szybciej będzie cichszy od kilku
    kręcących się wolniej to mrzonka. I to jest właśnie g... oszczędność.

    > Jakby dorobić tunel powietrzny między radiatorem procka a wlotem tego
    > wiatraka w dnie zasilacza to zapewne rozwiązanie by starczyło nawet do
    > 100W
    > mocy procka.

    Gdybym teraz projektował swoje mieszkanie, zrobiłbym dodatkowy kanał do
    komina i zastosował wentylację grawitacyjną z regulowanymi (automatycznie)
    przepustami, uszczelnił obudowę, podłączył rurą z wylotem zasilacza
    (obudowa musiałaby być starego typu, z zasilaczem na górze) i wtedy mógłbym
    spokojnie wywalić wszystkie wentyle. Ale tak nie jest, więc u mnie kręci się
    7 wiatraków, ale ponieważ kręcą sie wolno, są markowe i dobierane bardzo
    starannie i długo - podejrzewam, że mam ciszej niż ty, z tym swoim jednym :P

    --
    LPPL

  • 26. Data: 2014-09-02 21:18:34
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Hałasofobia.

    Jeżeli zatyczki do uszu nie pomagają to masz nerwicę natręctw :)

    --
    marfi

  • 27. Data: 2014-09-03 08:34:31
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-02 19:40, OMSON pisze:

> [...]
    > Samsunga. Myślę, że zmiana na SSD 120GB byłaby na wyrost, przy moim
    > obecnym podejściu (ale pewnie na takim się skończy). :)

    To kup 30GB :) SSD GOODRAM M1000 30GB SATA III 2,5 RETAIL

    System to ok 20GB więc jak nic więcej nie dajesz to spokojnie starczy
    ale ja kupując wolę mieć zawsze zapas na przyszłość bo nie kupuję tego
    na rok.

    > Wpadł mi w oko używany Corsair FORCE GT 120GB. Co o nim myślicie?

    Jak tanio i na gwarancji to czemu nie ... ale ja znając siebie brał bym
    nowy bo ceny spadły.

    Porównanie z jednym z najtańszych na rynku SSD GOODRAM C50 60GB SATA III
    2,5 RETAIL - ok 180zł

    60zł różnicy a pojemność 2x większa.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 28. Data: 2014-09-03 08:59:01
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-09-02 17:28, LP pisze:

    > Kolejność jest następująca: jak się wymieni chłodzenie na karcie, to zaczyna
    > być słyszalne to na procesorze. Jak się wymieni to na procesorze, to słychać
    > to w zasilaczu. Jak w zasilaczu, to nawiewające i wydmuchujące, a potem to
    > już przeszkadza nawet stukanie parkujące głowicy na dysku, itd...

    A to zależy co komu przeszkadza ;). Dopóki miałem wcześniej GeForce z
    biernym chłodzeniem, to głośność komputera mi nie przeszkadzała. Teraz
    też przeszkadza mi tylko, gdy włączy się grę i wentylatory na Radeonie
    się rozkręcą. Poza tym jest ok.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 29. Data: 2014-09-03 09:01:13
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    > Ale konstrukcjoniści od kart projektują swoje produkcje tak by wyglądały
    > możliwie groźnie, do czego wielka ilość wiatraków, najlepiej świecących
    > znakomicie się nadaje.

    Masz trochę racji. Wygląd dziś robi się przedziwny, ale nie wszystko
    wydaje się takie przemyślane. Mój podstawowy zarzut jest taki, że karta
    ma wentylatory w złą stronę. Jak jest w obudowie wpięta, to wentylatory
    skierowane są na dół. Jaki to ma sens wydmuchiwać ciepłe powietrze w dół
    zamiast w górę? Przez to pod kartą jest niewiele miejsca, gdzie dmucha
    gorącym powietrzem, a nad kartą jest pusta przestrzeń, ale niestety z
    tej strony nie ma już chłodzenia.

  • 30. Data: 2014-09-03 09:18:44
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-09-03 09:01, GAD Zombie pisze:

> [...]
    > zamiast w górę? Przez to pod kartą jest niewiele miejsca, gdzie dmucha
    > gorącym powietrzem, a nad kartą jest pusta przestrzeń, ale niestety z

    coś ci się pokręciło z tym dmuchaniem, sprawdz jeszcze raz.