  • 1. Data: 2014-08-27 23:08:41
    Temat: tani pecet
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Próbuję znaleźć rozwiązanie dla spalonej starej płyty w PC starszej osoby.
    Kupienie nowszej płyty z celeronem i ramem wydaje się
    najsensowniejsze. Dawno już jednak nie orientuję się co się dzieje na
    rynku, dlatego proszę Was o poradę.

    Czy coś pokroju:

    g1620-5-4ghz-64bit-asus-h61m-k (ok. 286zł)

    i do tego 4gb ramu (patriot ok. 160zł)

    będzie sensownym rozwiązaniem? Zamknąłbym się w 500zł, zostawił obudowę,
    zasilacz, dysk i napęd.

    Wiadomo, że nie chodzi o OC. Czasami hobbystycznie Photoshop, głównie
    poczta, gadu, www, YT.

    Do tej pory był to Abit NF7 i GF FX 5500.

    Dzięki z góry za podpowiedzi,

    Pozdr,

  • 2. Data: 2014-08-27 23:55:41
    Temat: Re: tani pecet
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Aug 2014 23:08:41 +0200, RD napisał(a):

> [...]
    > poczta, gadu, www, YT.
    >
    > Do tej pory był to Abit NF7 i GF FX 5500.

    Skoro niezbyt wymagające zadania (choć serio od razu z taką kobyłą, jak
    Photoshop? Do czego - jeżeli mogę spytać?), to może lepiej przyinwestować w
    jakiś sprzęt na AMD z FM2/2+ i którymś z APU serii A8 czy A10 albo AM3 i
    któregoś Athlona X2 lub X4?

    [ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę. (S.J. Lec) ]

  • 3. Data: 2014-08-28 00:21:50
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-08-27 23:55, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > jakiś sprzęt na AMD z FM2/2+ i którymś z APU serii A8 czy A10 albo AM3 i

    Głównie edycja foto, przeróbki itp. Nie chodzi o jakieś zaawansowane
    zadania graficzne, wielopoziomowe, itd.

    Rozumiem, że wraz z "przyinwestowaniem" jak wyżej cena kilka setek,
    jeśli nie tysiąc do góry?

    Pozdr,

  • 4. Data: 2014-08-28 01:16:13
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > spalonej starej płyty w PC

    Zasilacz chcesz zostawic, powiadasz...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2014-08-28 07:28:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Aug 2014 23:08:41 +0200, RD napisał(a):

    > Do tej pory był to Abit NF7 i GF FX 5500.

    Skoro do tej pory to wystarczało a osoba nie gra, to idź na ciszę
    konstruując komp. Procek o mocy 65 W (np.c2d) chłodzony biernie dużym
    radiatorem z heatpipem, płyta z grafiką on-board (chipset G41 lub podobny,
    są i do DDR2, do DDR3 a nawet do obu tyle że nie na raz.). Zasilacz z
    płynnie i automatycznie regulowanym wiatrakiem w dennej stronie - sam
    znajdź typ :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2014-08-28 09:03:38
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

> [...]
    > jakiś sprzęt na AMD z FM2/2+ i którymś z APU serii A8 czy A10 albo AM3 i

    Hobbystycznie, to PS nie będzie żadną kobyłą. Pytanie, która wersja i
    jakie obrazy są edytowane. Do zastosowań domowych PS CS2 spokojnie
    działa z 2 GB RAMu.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 7. Data: 2014-08-28 10:13:35
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-08-27 23:08, RD pisze:
> [...]
    > rynku, dlatego proszę Was o poradę.
    >
    > Czy coś pokroju:
    >
    > g1620-5-4ghz-64bit-asus-h61m-k (ok. 286zł)

    ASROCK H61M-GS Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX -
    160 zł
    PROCESOR PENTIUM G2030 3.0GHz/3MB LGA1155 BOX - 210 zł

    Troszkę drożej z prockem ale starczy na dłużej do tego to P2C a nie Celeron

    > i do tego 4gb ramu (patriot ok. 160zł)

    Goodram 4GB albo Kinkston jakiś tani.

    GOODRAM DDR3 4096MB PC1333 CL9
    KINGSTON DDR3 1333MHz KVR13N9S8/4

    Ok 150 zł za pamięci.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-08-28 10:29:22
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-08-28 01:16, Pawel O'Pajak pisze:

    > Powitanko,

    > Zasilacz chcesz zostawic, powiadasz...

    Owszem, a w czym problem?

  • 9. Data: 2014-08-28 11:15:36
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-08-28 09:03, GAD Zombie pisze:
    > Hobbystycznie, to PS nie będzie żadną kobyłą.

    Przy parametrach współczesnych pecetów jest mniejszą "kobyłą" od
    Thunderbirda. ;)
    Ale fakt, pamiętam jak jeszcze miałem już trochę przestarzałe skrzynki i
    CS3 miał lagi (a i tak się używało).

    --

  • 10. Data: 2014-08-28 14:45:44
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-08-28 10:29, RD pisze:

    > Owszem, a w czym problem?

    W tym, że to pewnie zasilacz spalił tą płytę. :)

    JD