    From: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakie ciśnienie?
    Date: Wed, 06 Jan 2010 17:53:49 +0100

    Użytkownik Andrzej Zyśk napisał:

    > Używam tego w pracy codziennie, często i od dłuższego czasu, z tego co
    > pamiętam to na opakowaniu jeśli jest coś napisane o składzie to że jest tam
    > mieszanka propan-butan. Potwierdzam oczywiście zależność ciśnienia od
    > temperatury i odczuwalny spadek temperatury przy intensywnym używaniu.
    > Jednak z doświadczenia wiem że dla puszki o temperaturze pokojowej
    > intensywność dmuchania jest niemalże wprost proporcjonalna do pozostałej
    > masy "gazu". Jak dla mnie wyjaśnienie jest proste: w danej temperaturze
    > propan ma większą prężność par niż butan i szybciej go ubywa, stąd jak
> [...]

    W przypadku mieszanki propan-butan tak faktycznie jest - tyle że ja to
    znam jedynie z kartuszy do kuchenki turystycznej. Osobiście omijam
    przedmuchiwaczki z gazami palnymi szerokim łukiem, wybieram te z
    chlorowcoorganiką, Te nie mają zależności ciśnienie/zużycie (jednorodna
    substancja) i można zużyć je do końca.

    --
    Darek