    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Subject: Re: Jakie lampy i oświetlenie
    Date: Wed, 19 May 2010 21:40:49 +0200

    Przemo wrote:

    > Witam może cos doradzicie przed wejsciem do pensjonatu jest plac seroki na
    > 10 metrów i długi na 60 metrów , chciałbymgo osriwtlić tylko nie wiem czym
    > najlepiej. Poradzcie prosze.
    > 1. czy ledowa czy inna
    > 2 jak wysokość i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
    > strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiatłao
    > 50m ->

    > |________________________________

    zalezy od przeznaczenia oswietlenia - moze napisz o tym cos wiecej?
    czy to ma swiecic non-stop? dla kogo to ma swiecic?

    np. jesli to ma byc przeciw-wlamaniowe (plac sluzy do np. parkowania aut)
    to wystarczy dac kilka lamp z czujnikami ruchu , moga byc halogeny (np. 300W
    na punkt)- jesli beda sie czesto przepalac to mozesz dostawic obok nich
    nizsze, ledowe (niebieskie ledy sa bardzo dobre do tego, tzn. daja
    jednokolorowe swiatlo, ale o bardzo dobrym kontrascie - duzo widac,
    zwlaszcza jesli obok jeszcze cos swieci) ew. po prostu wymienic na caly-
    czas-swiecaca sodowke.
    czujki ruchu dosc skutecznie 'pesza' zlodziei i wandali, zwlaszcza jesli na
    tym samym slupie co lampa zamontujesz nawet atrape kamery.

    jesli jest 'prawdziwy' monitoring to warto dolozyc jeszcze troche
    oswietlaczy IR zeby widziec co sie dzieje jak czujki sa pogaszone.

    w ten sposob masz niski rachunek za prad, widac z daleka czy ktos jest na
    placu (niekoniecznie intruz) i ew. troche ozdoby jesli dasz kolorowe ledy.
    do zewn. instalacji mozna szukac w tych kategoriach :
    http://www.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string
    =par+led

    halogeny do czujek lepiej zeby nie mialy ponad 300W - inaczej beda sie
    czesciej przepalac.
    sodowki do pracy ciaglej wszystko jedno, przed samym wejsciem do pensjonatu
    mozna dac rteciowa z dobrym reflektorem - zeby byla bardziej naturalna barwa
    fasady i zieleni. ledowa nie wyjdzie duzo taniej niz rteciowka w
    eksploatacji.