  • 1. Data: 2010-05-19 17:25:52
    Temat: Jakie lampy i oświetlenie
    Od: "Przemo" <K...@w...pl>

    Witam może cos doradzicie przed wejsciem do pensjonatu jest plac seroki na
    10 metrów i długi na 60 metrów , chciałbymgo osriwtlić tylko nie wiem czym
    najlepiej. Poradzcie prosze.
    1. czy ledowa czy inna
    2 jak wysokość i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
    strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiatłao
    50m ->

    |________________________________

  • 2. Data: 2010-05-19 17:41:46
    Temat: Re: Jakie lampy i oświetlenie
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Przemo wrote:

> [...]
    > 2 jak wysokość i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
    > strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiatłao

    Na to są na pewno normy, ale tak z mojego smaku, to oświetlenie zależy od
    otoczenia i przeznaczenia placu. Jak przede wszystkim dla pieszochodów, to
    dałbym niskie lampy, by nie przeszkadzały. Są takie fajne słupki
    oświetlające przede wszystkim pod nogami. A co w środku, to zależy też od
    tego, jak chcesz tym sterować. Jak zrobisz sterowanie grupowe (np cięgiem
    pali się co 3 lampa, a reszta załącza się przy ruchu) to zastanawiałbym się
    nad LEDowym, choć cena może być dość wysoka. Jak nie, to wystarczą lampy
    jarzeniowe stosunkowo małej mocy (11-13W).

    Waldek

  • 3. Data: 2010-05-19 17:44:45
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-19 19:25:52 +0200, "Przemo" <K...@w...pl> said:

    > Witam może cos doradzicie przed wejsciem do pensjonatu jest plac seroki
    > na 10 metrów i długi na 60 metrów , chciałbymgo osriwtlić tylko nie
    > wiem czym najlepiej. Poradzcie prosze.

    Latarnie w stylu pasującym do otoczenia (może jakieś stylowe parkowe) i
    lampy sodowe w środku.

    > 1. czy ledowa czy inna

    Ledowa tylko jeśli chcesz mieć pomroczność jasną. Chyba że masz
    kilkaset kPLN do wydania na iluminację, to czemu nie.

    --
    DJ

  • 4. Data: 2010-05-19 19:40:49
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Przemo wrote:

> [...]
    > 2 jak wysokość i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
    > strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiatłao

    zalezy od przeznaczenia oswietlenia - moze napisz o tym cos wiecej?
    czy to ma swiecic non-stop? dla kogo to ma swiecic?

    np. jesli to ma byc przeciw-wlamaniowe (plac sluzy do np. parkowania aut)
    to wystarczy dac kilka lamp z czujnikami ruchu , moga byc halogeny (np. 300W
    na punkt)- jesli beda sie czesto przepalac to mozesz dostawic obok nich
    nizsze, ledowe (niebieskie ledy sa bardzo dobre do tego, tzn. daja
    jednokolorowe swiatlo, ale o bardzo dobrym kontrascie - duzo widac,
    zwlaszcza jesli obok jeszcze cos swieci) ew. po prostu wymienic na caly-
    czas-swiecaca sodowke.
    czujki ruchu dosc skutecznie 'pesza' zlodziei i wandali, zwlaszcza jesli na
    tym samym slupie co lampa zamontujesz nawet atrape kamery.

    jesli jest 'prawdziwy' monitoring to warto dolozyc jeszcze troche
    oswietlaczy IR zeby widziec co sie dzieje jak czujki sa pogaszone.

    w ten sposob masz niski rachunek za prad, widac z daleka czy ktos jest na
    placu (niekoniecznie intruz) i ew. troche ozdoby jesli dasz kolorowe ledy.
    do zewn. instalacji mozna szukac w tych kategoriach :
    http://www.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string
    =par+led

    halogeny do czujek lepiej zeby nie mialy ponad 300W - inaczej beda sie
    czesciej przepalac.
    sodowki do pracy ciaglej wszystko jedno, przed samym wejsciem do pensjonatu
    mozna dac rteciowa z dobrym reflektorem - zeby byla bardziej naturalna barwa
    fasady i zieleni. ledowa nie wyjdzie duzo taniej niz rteciowka w
    eksploatacji.

  • 5. Data: 2010-05-20 09:17:24
    Od: "Nick" <n...@w...pl>

    Oświetlenie ma służyc do oswietlenia placu w nocy zeby mogły sobie
    spacerowac osoby po chodniku , tak jak na ulicy

  • 6. Data: 2010-05-20 09:26:06
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-20 11:17:24 +0200, "Nick" <n...@w...pl> said:

    > Oświetlenie ma służyc do oswietlenia placu w nocy zeby mogły sobie
    > spacerowac osoby po chodniku , tak jak na ulicy

    No to wyjdź na jakąkolwiek ulicę i zobacz co tam świeci. Postaw podobne.

    --
    DJ

  • 7. Data: 2010-05-26 21:27:38
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Nick" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Oświetlenie ma służyc do oswietlenia placu w nocy zeby mogły sobie
    > spacerowac osoby po chodniku , tak jak na ulicy

    To należy kupić projekt u projektanta oświetlenia, który zaprojektuje to
    zgodnie z normami i nikt nie oskarży Cię
    o złamanie nogi na chodniku z powodu złego oświetlenia. Dupokrytki rządzą!
    Bądź realistą a nie sknerą....
    Nie mówię, że masz znaleźć najdroższego projektanta - wręcz przeciwnie -
    najtańszego z uprawnieniami....

    Feromon