eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie napiecie akumulatora ? › Re: Jakie napiecie akumulatora ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5b46e3fc$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b48fc70$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5b4906fc$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5b4924c0$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5b4d1712$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5b4d2162$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5b4e0391$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <pilkkt$f37$2@node1.news.atman.pl>
    <5b4e5fea$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
    <pio5gv$7rt$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <5b4fb312$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5b4fc33e$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Thu, 19 Jul 2018 01:31:44 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <f...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <5b4fce06$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1531956742 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 669 213.238.88.44:4538
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636130
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-07-19 o 00:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > Lzesz jak stara pomarszczona indianka

    > Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
    > urządzeniami do ładowania stałym
    > napięciem i prądem ograniczonym do 10%

    Jeszcze raz. Jak chcesz ograniczać prąd do 10% znamionowej pojemności
    akumulatora w czasie jego ładowania, skoro masz stałe napięcie np:30V na
    prostowniku a akumulatory o różnej pojemności? Można, owszem...stosując
    (prostacko) zwykłą żarówkę o określonej mocy lub zespół żarówek które
    mają zmienną rezystancję w zależności od rozżarzenia włókna (czyli
    przepływu prądu) i można je dobierać w zależności jaki prąd ma być
    stabilizowany. Tak osiągniesz stabilizację prądową ale polecam jakiś
    timer, który Ci to wyłączy po 10 godzinach :)
    Oszczędzisz kilka stówek na smart ładowarce ale będziesz miał naładowany
    akumulator w ciągu 10 godzin a nie w ciągu 10 dni i ten akumulator
    ciągle będzie sprawny :)
    Możesz też użyć wyłącznika/włącznika/przerywacza który w innym wątku
    proponowałeś. Nie neguję. Co prawda nie wiem do końca czy on robi
    częściowe zwarcie obwodu, powodując spadek napięcia czy przerwę. Sądząc
    z tego że się grzeje do ok 50C to raczej prawie zwarcie ale to
    nieistotne, Najważniejsze że akumulator nie dostaje stałego prądu a
    popychasz go impulsami. Co prawda to po pewnym czasie zacznie gazować
    ale to mniej szkodliwe niż ładowanie 10% prądem pojemności znamionowej
    (nalepka) powyżej 10 godzin :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: